Träning

Nu vill jag börja träna igen.
Dock känner jag att jag ska vänta en månad till då jag fortfarande är väldigt öm i magen. Snitten är ju läkta men ej vävnaden än så en månad till sen så blir det stenhård träning för mig, och jag längtar..
Det kliar i fingrarna och jag inget hellre än att cykla till gymet, men snart så. Nu har det ju går mer än 7 veckor sedan Malva föddes och jag känner att jag behöver strama åt och få en figur nu efter att ha burit min älskade dotter i 9 månader <3



Än sålänge nöjer jag mig med massor av promenader och storstädning här hemma ;)
Någon nybliven mamma som också börjat tränat efter förlossningen? Hur länge väntade du?

2011-08-03 @ 12:00:33 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Jag går mycket promenader men fick rådet att vänta med joggning och träning tills jag känna helt läkt och de gör jag tyvärr inte ännu. Moa är 4 och en halv månad nu.

2011-08-03 @ 13:16:07
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Vad härligt att snart kunna träna igen :) Jag längtar till det är min tur att kunna gå till gymmet och köra lite svettiga pass igen :D

2011-08-03 @ 13:20:50
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Ja jag orkar max gå 10 minuter sen får jag jätteont och tryck nedåt i magen och höfterna.



Ja den har blivit riktigt stor och det känns ;) haha

2011-08-03 @ 13:47:15
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Eller hur! Det är olidligt varmt nu, längtar tills de blir lite lagom igen. Då älskar Moa att va ute. :)



Jo, jag födde vaginalt. Men jag sprack ju en massa och blev klippt, och det gör fortfarande rätt ont. Då ska man tydligen inte ut och springa och ha sig, för då blir det inte bättre :)



2011-08-03 @ 13:48:44
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Lovisa

Jag tyckte det kliade i fingrarna ungefär samma dag som vi kom hem från BB... :p Men jag var på Friskis och Svettis en vecka efter förlossningen och tog det väldigt lugnt, sambon gav strikta order om att inte träna magmusklerna iaf. Nu är träningen igång som vanligt igen (8v) även om det inte blir riktigt som förr, en liten bebis tar ju en del tid också :)Men jag sydde inte så många stygn och kände mig pigg vilket såklart underlättade :) Ska bli skönt när kroppen är "som vanligt" igen!

2011-08-03 @ 15:53:11
URL: http://lillalois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0