Bevittnat ett inbrott

Jag vet inte om jag kan beskriva händelsen på min första morgon runda som att jag har bevittnat ett inbrott men jag såg något som inte borde ha varit där..

På min första runda med Gizmo så tänkte jag bara ta rundan runt fotbollsplanen. Medans jag gick runt så bara av ren vana tittade jag upp mot Jessica och Chrilles köksfönster (nalles ägare) men jag visste att jag inte skulle se någon av dem för Chrille jobbade och Jessica hade åkt iväg. Men jag såg något. Jag såg någon med en ljusgrå hood tröja som stod i köket vid fönstret. Och först trodde jag inte mina ögon så jag började stirra och personen i fönstret tittade tillbaka och såg att jag såg hon/han och när personen insåg det så gömde sig personen ifrån fönstret.

Jag tyckte detta var väldigt konstigt då jag visste ingen var hemma. Men sedan visste jag inte om någon familjemedlem var där. Så direkt när jag kom in från rastningsrundan så ringde jag till jessica och frågade om det skulle vara någon där men så var det inte. Ingen hade nyckel dit. Genast då tänkte jag att jag måste ha sett fel så jag sprang bort med Jessica i telefonen och kollade i fönstret, men kände att dte var något som saknades och insåg att jag såg någon stå i fönstret. Jessica hade låst dörren men när jag sprang upp så var den olåst. Vet inte vad jag sysslade med men jag bara drog upp dörren och började ropa om det var någon där och utan tvekan klev jag in. Men ingen var där och tur var väl det. Tänk om det hade stått någon där, vet ej fasen vad jag hade gjort men jag hade nog av rädsla inte stuckit där ifrån om jag inte hade sett en pistol elelr kniv ellet något vapen. Tur att jag lämnade Gizmo hemma, för annars hade jag inte vågat.

Polisen kom och jag blev förhörd och fick gå igenom vart jag såg allt, hur allt hände och vart jag såg personen stå + att jag skulle gå igenom deras lägenhet på prylar om jag visste något som saknades. Men jag kunde inte hitta något som saknades och polisen kunde inget göra.

Då tänkte jag inte alls mycket på allt som hade hänt, men nu i efterhand så inser jag vad som kunde ha hänt och att det kunde ha gått illa om personen stod kvar. Men jag vill tro att personen stack när hon/han såg att jag såg henne/honom och han sticka medans jag gick hem och ringde Jessica.. Men när jag stod i lägenheten själv så kände jag hur skakig jag var och tänk om någon hade stått kvar.. Usch, inte kul alls!!

2010-09-13 @ 15:33:21 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Mysigt :)

Jag ska på bildkurs, är allt fint med dig idag?

2010-09-13 @ 16:22:44
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Rebecca / FRÅGESTUND/

sv; haha ja! Det är en blandning,, mellan kinesisk långhårig nakenhund(jag vet vad du tänker nu haha..) och jack russel! =)

2010-09-13 @ 17:18:37
URL: http://rebeccaasjokvist.blogg.se/
Postat av: FAAKIE - WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

Min dag har varit bra än så länge :) göra ikväll då?

2010-09-13 @ 17:34:25
URL: http://HTTP://WWW.FAAKIES.BLOGG.SE
Postat av: Jessica

Yes den är jätte fin!

Är det din hund i headern? :)

2010-09-13 @ 20:20:45
URL: http://jjessicita.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åååååååååh vad söt :D

2010-09-13 @ 21:28:50
URL: http://jjessicita.blogg.se/
Postat av: CLASSY - UNG BLIVANDE MAMMA!

Det gick jätte bra :) Hur mår du idag?

2010-09-14 @ 09:01:55
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: CLASSY - UNG BLIVANDE MAMMA!

Det gick jätte bra :) Hur mår du idag?

2010-09-14 @ 09:01:57
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0