Äckliga hundägare - Fy Fy Fy

Jag ser dagligen hundägare som inte plokcra upp skiten efter sin hund. Och nu menar jag inte i skogen eller diare (diare kan vara väldigt svårt att få upp) Utan nu menar jag hundar som sätter sig på gångstigar, vid entredörrar, husväggar, lekplatser, vid sidan av en gångstig med mera. Varför plockar man inte upp efter sin hund när man ser den sitta ihop krupen krystande?  Det är så oansvarigt och äckligt att inte plocka upp efter sin hund. Jag vet inte hur många jag har sagt till att plocka upp efter sina hundar som kommer med dåliga ursäkter. Är det så att man inte har en påse med sig, kan man väl försöka peta bort det med en pinne eller något om det skulle vara så att din hund sätter sig mitt på en trottoarkant. Sen sätter hunden sig en meter , tex, ifrån kanten upp på gräset så ska man inte tro att folk inte går där. Din hund gör det, barn gör det. TÄNK EFTER SNÄLLA! De människor har ingen som helst aning om vad hundägarskap betyder och bör ALDRIG få äga ett djur. Det finns en paragraf i lagboken där det står att man som djurägare ska plocka upp avföring ifrån sina djur, då det tillhör sin rätt till djuret. Man SKA plocka upp efter sin hund på offentliga platser. Så som parker, de ställen där det är koppeltvång, vilket det är nästintill överallt vid det här laget. Jag kan inte vara hundra procent säker på om man kan på böter om polisen ser att man inte plockar upp efter sin hund. Men jag har läst efter en del och många har fått böter då man inte plockat upp efter sin hund.

Såg grannen ovanför utanför vår entre med sin hund. Hunden satt sig och sket. Och nu är det så att han har en Rottweiler/Leonberger hund vars avföring är stor vilket gör det ännu äckligare att inte plocka upp efter sin hund. Jag såg att han såg sin hund skita, hur han tittade sig omkring och inte plockade upp efter sin hund. Efter någon minut tänkte jag att han kanske inte hade någon påse och skulle springa upp och hämta en. Men han sprang aldrig ner och plcokade upp det.

Jag kan ärligt säga att jag har inte alltid plockat upp efter min hund. Men vi har då varit i skogen där han har fått sprungit fritt och jag har inte sett om han har satt sig långt in eller inte alls kanske skitit. Nu när det är snö ute satte han sig inne i buskarna, och då menar jag verkligen inne i buskarna så jag fick dra han ut ur buskarna.


Byt ut hunden mot en hundskitens ägare - Så ska det vara..

2010-01-12 @ 22:40:03 Åsikter Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0