Laga naglar

Ni vet när man har jämnlånga naglar, och en nagel nästan gått av. LUGN.
Om nageln ej gått av helt går den att laga. Allt man behöver är ett genomsynligt lack, en tepåse och TÅLAMOD :)

Hur gör man då?
Jo man tar en tepåse, klipper i sönder den och mäter ut nagelns storlek. Stryk på ett lager lack, lägg på tepåsen över hela nageln, platta till och se till att den är slät och så att det ej finns några bubblor under. Stryk på 1 lager lack till. Och sedan är det bara att måla naglarna igen :) Jag skulle rekommendera en färg som inte är så ljus, då tepåsen är lite vit och just den nageln man lagat är lite vitare. Glöm inte topp lacket :)

 


Här ser ni min nagel, som börjar gå av (det vita strecket)


En bit tepåse, som nageln ska lagas med.


Här är nageln, efter att den blivit lagad, lackat och fått sig en manikyr.
Som ni ser är den lite "skrynklig" då jag ej hade tålamod att få den perfekt.




Kvällens pyssel :) Första gången jag gjort frank manikyr på mina egna naglar!

2012-05-06 @ 21:32:40 Turtorial - nageldesigns Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

men VA hade inte en aning,men växer det trasiga ihop på ngt sät då eller?

Åh vad du är rar & jag följer ju dig med glädje;)

2012-05-07 @ 09:35:12
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: My - Mamma till Alma

Såg längre ner att det var en tjej som tagit sina första steg! WOW, så duktig hon är!! :)



sv: Ja, det är extra roligt :D

2012-05-07 @ 20:17:00
URL: http://unwake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0