Inredningstips

Så här efter jultiden och julen nu har stökats ut så är dte nog fler än jag som känner att man skulle vilja tabort, lägga till något nytt eller ändra om i hemmet..

Lite tips till er som också är intresserad av inredning och design som mig :)


- För ett harmonisk och genomtänkt hem, se till att ha en röd tråd.
(rödtråd=är ett tema/ett ledmotiv som håller ihop, i detta fall ett hem)
En röd tråd kan vara en färg, en stil eller ett objekt som dyker upp i upprepande gånger i hemmet.

Vi har ingen röd tråd, pga ev att vår hall är blå. Men den ska målas vit som resten av lägenheten och då följer den vår lägenhet med basfärgerna..

- Citat, dikter eller ord.
Att ha ett såkallat citat ord, en mening som betyder något gör ett hem sitt egna och idag sätter pricken över i:et över vad hemmet speglas som.

Vi har tex citatet " Together we make a Family" i vårt sovrum bland puzzel av fotografier. Personligt, det beskriver oss och passar in i vårt hem.

- Leka med belysning
Belysning i hemmet är något vi behöver. Men vi alla nog med ledande belysning.
Att trycka ner en ljusslinga i en vas, lite led-belysning bakon tv:n, under en bänk, bakom en tavla, längst med en trappa, bakom en spegel. Ja här är det endast du som bestämmer vart och hur det ska se ut.
(Svagbelysning ger hemmet ett lugn, ett lugn som man behöver för att koppla av. Vilket man ska kunna göra i sitt hem)



2012-01-16 @ 13:02:00 Inredning Permalink


Kommentarer
Postat av: Michelle - med en prins i magen <3

Svar: Jaså? Hur kommer det sig att de var en riskgraviditet? Kram

2012-01-16 @ 17:13:19
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: Michelle - med en prins i magen <3

Svar: Aha okej, då förstår jag :)

2012-01-16 @ 17:44:10
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Alicia

Sv: Vi fick tältet i julklapp, men om jag inte minns fel så tror jag det är köpt på kiddoz.se

http://kiddoz.se/visa_produkt.asp?t=Lekt%E4lt+prinsessa&id=429&lang=sv

Verkar dock varaslut med jollyroom.se hade ett liknade såg jag. :)



Kram

2012-01-16 @ 21:08:38
URL: http://elinvictoria.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Det går inte kommentera dina tre översta inlägg. HAr du bloggat dom ifrån mobilen eller? Jag hade problem med det när jag gjorde det häromdagen..



Vi kör också på Liberos up ´n go och har gjort länge nu. Dom är helt klart bäst, sitter kanon och läcker nästan aldrig vilket vi hade problem med med de andra modellerna som man knäpper.



Magdalena är också på väg att börja krypa tror jag. Hon ställer sig mer och mer på alla fyra och hon tar sig lixom runt i cirklar men än har hon inte kommit på hur hon ska göra för att ta sig framåt =)



Kram

2012-01-18 @ 10:25:12
URL: http://thefairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0