Älskade orkidé

Jag brukar ha 2-3 orkidéer hemma (skulle vilja ha fler, men de är tråkiga när de ej blommar). Men titta vad jag upptäckte imorse :) Min orkide knoppar..
Om den överlever mot katten så kommer det komma vita blommor.. Jag lyckades stå ut tills de blommade igen, kan smått säga att jag är lite överlycklig, en barnsligt känsla :))

Sovmorgon idag fick jag, halv nio.
Hon somnade efter 10 något igår kväll och innan dess fick vi åka till farbror doktor för att få microlax för dumma magen har inte fungerat så värst bra nu de senaste dagarna. Så idag ska jag ringa BVC och boka in en tid hos en dietist och rådgivare för vi Måste bara få i ordning på magen på henne..

2012-01-16 @ 10:20:51 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Kimmey

Hej, du måste ha en konstig och orolig känsla över lilla malvas mage. Vi har haft mycket problem med lillemans mage.. :( Men jag vill bara rekomendera till dig en medicin som heter forlax junior. Det är ett pulver man blandar i vatten och ger en gång om dagen. ingen direkt medicin men det gör att vatten samlas i tarmen så det går lättare att bajsa för dom små. Vi fick ge lillen klyx flertal gånger och efter vi fick medicin behövdes inge mer. han går fortfarande på den. Tänkte bara rekommendera dig om den så du vet att det finns mer att ta till med. Stå på dig!! Du är stark!!! Men jag vet känslan man har när dom små inte gör som dom ska :) Kraam

2012-01-16 @ 10:43:12
URL: http://kimmeyslife.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara - Snyggare Naglar

Sv: Smaken är som baken, och tur är ju det ;)



Orkidéer är jättefina! Funderar på att köpa en nu, våra gamla blommor dog under julens semster :p

2012-01-16 @ 10:49:28
URL: http://snyggarenaglar.blogg.se/
Postat av: Sara - Snyggare Naglar

Sv: Jaa dom är så himla fina ju :)



Precis, vanliga lack gör att det smetas ut för dom är så tunna. Konadlack har med pigment och är tjockare. :)

Jag har köpt på Nelly.com, finns små flaskor med Konad-lack för 49 kr/st :)

2012-01-16 @ 12:48:56
URL: http://snyggarenaglar.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

ja de är fina när de blommar annars väldigt fula!



jag går väl mer in för att ha ihjäl dem. eller man kan tro de iaf. Rätt många har fått sätta sitt liv till sen vi flyttade in här. Asså alla ska ju ge bort orkidéer hela tiden! Några håller jag än så länge plågsamt vid liv... men snart så är de nog sönder torterade de också!

2012-01-16 @ 22:29:18
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0