Frågor och svar angående marmorering

Jag har fått en del frågor angående marmorering och tänkte jag svara i ett inlägg istället för att kommentera så många :) Det sparar tid!

Visst jag tycker att marmorering är lätt, men det som är lätt för mig behöver inte vara lätt för någon annan.
Det som är svårt är att vattentemperaturen måste nästintill vara perfekt, man ska alltså ej kunna känna om det är värme eller kyla. Sedan ska lacken vara så nya som möjligt för bästa resultat och att hitta rätt lack som fungerar är svårt. Jag har testat lack ifrån OPI och de alla fungerar bra, samma som Nubar. Vissa lack av den mer billiga varianten, tex depend, fungerar och vissa fungerar inte.
Varför det inte fungerar kan jag ej  svara på, det bara inte gör det. Det kan vara så att lacket är för gammalt, att det håller på att torka. Så jag rekommenderar att prova er frasm med lacken och om inte annat så köp nya lack. Det går visserligen åt mycket lack när man marmorerar så man kanske inte vill köpa de som kostar mer, men de fungerar bäst. Så är det bara!

Om första droppen av ett lack ej sprider sig så mycket kan man dra ut det i kanterna genom att doppa tandpetarens spets i kanten på lacken och dra mot kanten på behållaren (i mitt fall min mugg med vatten). Om du droppat bara 3 droppar av lacken och det sprider sig ej mer kan du dra det i kaneten då med för då sprider det sig och då kan man fortsätta att droppa vidare :)





Något i denna stilen ska jag prova på nästa gång :)
Återkommer med resultat!

2012-02-17 @ 16:08:03 Naglar Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tycker det är fint men har inte tålamod eller tid att pilla med sånt :P

2012-02-17 @ 17:05:43
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Stephenie

Hej, jätte fin bloggdesign du har :)

kram

2012-02-18 @ 10:43:22
URL: http://blombackesflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0