Svar angående borttagning av leverfläckar

Jag har fått lite frågor angående dessa leverfläckar/födelsemärke.

Det finns 2 olika borttagningar. En om leverfläcken står upp, alltså är utstående. Och en borttagning för de fläckar som går längst med huden. De jag tog bort var stora och stod ut från huden.. Jag har sammanlagt tagit bort 4 stycken. Om 2 veckor ska mina stygn bort!

Gör det ont?
Ja det känns, men bara när de ska lägga bedövningen. Annars känns det knappt något, bara som om någon nuddar ryggen försiktigt med ett finger.

Vad kostar det?
Jag har ingen aning vad det kostar. Jag har ett frikort sedan min operation. Men själva borttagningen kostar inget. Det är bara besöket på vårdcentralen, så 100 - 200 kr kanske.

Hur går man till väga?
Ring din vårdcentral. Be om att få en tid för bedömning av leverfläckar, berätta om besvären av dem.
Då kommer du få en tid och få träffa en läkare. Där efter bedömmer din läkare om de ska bort eller inte.
Borttagning av leverfläckar gör man på vårdcentralen (det finns undantag säkert, om man har svåra att ta bort).

2012-04-04 @ 07:31:00 Tankar Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för svaret =)

2012-04-04 @ 08:16:38
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: queen

den hello kitty tröjan jag köpte var den sista.. stl 74. har lagt ut den på tradera om du vill köpa..



2012-04-04 @ 15:05:19
URL: http://feelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0