Blogaward

Jag fick min bloggaward av Anna, en mamma från min föräldrargrupp. 
5 frågor. Jag svarar. Skickar vidare.


Varför började du blogga?
Jag började blogga då det "inne" att blogga. Jag hade hört att många bloggade men jag visste inte riktigt vad det innebar. Men jag startade en blogg och sedan skaffade jag mig Gizmo. Då var det givet att jag skulle engagera mig mer åt bloggen då Gizmos uppfödare kunde följa honom via bloggen. Sedan blev det mer intressant och lite beroendeframkallande. Det bara började och nu under min graviditet så blev det mer bloggade då min familj och släkt är utspridda över hela Sverige, så att de kunde följa mig. Nu bloggar jag för det är kul och för att det är kul att Ge & ta med andra mammor/pappor ute i bloggvärlden.

Vilka bloggar följer du?
~ Emma Josefine med sockertoppen Alva
Fia med gullgossen Alex
~ Caroline och hennes underbar bakverk
~ Evelina, mamma till sötnosen Lucas
~ Mikaela och hennes charmör Viktor

Sedan läser jag en massa andra bloggar självklart, cirka 20 stycker utöver dessa 5. Dock hinner jag sälla få min lugn och ro att kommentera deras inlägg men gör mitt bästa. Malva kräven 110% uppmärksamhet när hon är nu vaken, den mesta dels av tiden på dygnet.



Vilken är din favoritfärg?
Jag är en tråkmåns och gillar de färger som är tråkiga och ger inget liv, alltså grå/vit/svart men min favoritfärg är absolut marineblå :) 

Vilken är din favoritfilm?
Favoritfilmen är absolut Avatar. 2:an ska tydligen komma om 3 år. Men som den filmfantasten jag är så har jag många favoriter.
Komedi - Bridesmaids
Drama - Love and other drugs
Dansfilm - Dirty dancing
Musik/sångfilm - Camp Rock
Action - Alla Fast and the Furious filmerna (fast five är nog bäst av dem alla)
Skräck/Thriller - Finns ingen bra. Alla slutar antligen overkligt eller så är det bara skit slut.


Vilket land/länder vill du besöka och varför?
USA
skulle jag vilja besöka. Gärna åka runt och besöka de flesta delstaterna. Jag tycker om engelska och när man ser filmer som utspelar sig i USA så blir jag bara så sugen. Att åka till New York en gång under mitt liv är ett måste :)
En icke-fest/turiststad skulle jag vilja åak till. Med min familj. Bara ta det lugnt, njuta och bara ha det gott och lugnt. Jag skulle aldrig åka till ett land där det enbart är för ungdomar som bara vill festa och supa sig fulla tex. Sunny beach. Jag vill åka utomlands för att njuta av värmen och uppleva ett nytt land. Kalla mig gammalmodig men jag skulle aldrig resa utomlands i syfte för att festa. Aldrig!
Grekland för att jag älskar det ljusblåa havet, deras berg och dessa små vita otroligt söta hus och för deras grekiska sallad (som den sallandfantast jag är)
Egypten vill jag åka till för deras pyramider, rida på kamell/drumedar :)
Och sist men inte minst Disney World med Malva och våra andra barn om 10 - 15 år :)

Jag skickar denna Blogaward vidare, Gör ni så med!

2011-09-14 @ 11:47:00 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Josefine

men åh gulle du ! :) hihi. vad kul att du är inne och läser hos mig och jag är självklart med på uppdateringar här också genom bloglovin ;) hihi. Det är ju som du säger, inte alltid så lätt att hinna med kommentarer tyvärr :/



ska försöka komma ihåg att skicka den här vidare :D

2011-09-14 @ 17:00:46
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Ah...kul! :) Ska hinna med att svara på den och skicka den vidare ;) HIhi...samma här, full rulle med en liten kille som tar all tid :) Märker verkligen att man inte alltid hinner med allt. Du finns på min bloglovin lista du också. Håller med dig. Känner att de kan vara svårt att hinna med att kommentera :P



kram

2011-09-14 @ 22:41:52
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

roligt att läsa svaren :)

2011-09-15 @ 09:52:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men vad söt du är!!!!! Tack söta Jennie och tack för att du följer mig!!! Jag blir verkligen glad över det :D. Stor kram till dig!!!

2011-09-15 @ 21:09:56
URL: http://stheavenstreet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0