Host host och massor av snor

Dagens jobb gick super bra, som det alltid gör :) Jag är så duktig jag..
Men jag kan säga att NU är jag lagom trött. Jag skulle kunna gå och lägga mig för kvällen. Efter massa nya barn och 2 timmars sömn var av jag vaknade kl 4 och kunde ej somna om :/ Mindre roligt men skönt att få komma hemifrån lite. Samla ny energi, sparar mina mammadagar och tjänar mer pengar vilket betyder att jag kan garanterat vara hemma med Malva tills nästa höst och längre om jag vill. Imorgon ska jag tillbaka till samma ställe och sedan tar jag långledigt över helgen!

Jag har dock räknat med att vara sjuk under helgen, då alla barnen och jag menar alla barnen var hostiga, snoriga och allmänt låga. VARFÖR har ej inte föräldrarna dem hemma tills de blir friska? Förskolor blir ju aldrig av med dessa virus när föräldrarna lämnar dem sjuka. Visst att de kan vara lite snoriga för det är ju barn. Men nu menar jag att dessa barn verkligen hostade som om de vore 86 år och rökt hela sitt liv och snor ska vi ej prata om. Det första jag gjorde när jag kom hem var att slitta av mig alla klädesspår av jobbet och la det i badrummet för jag ville ej ta upp Malva i famnen med dessa kläder på då jag vet att några barn torkar snor på mig..

Bara hoppas Malva slipper dra på sig något <3 Min käraste ägodel!





2011-10-12 @ 16:57:43 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: My - Mamma till Alma

sv: ja, det är ju lättare att byta dregglis än body ;)

ser ut som att Malva har en likadan dregglis som Alma på bilden?? :)

2011-10-12 @ 17:25:47
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Så söt hon är. Superfin mössa :)

2011-10-12 @ 17:39:21
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Guuud så go!

2011-10-17 @ 19:46:37
URL: http://idacarlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0