BB-väskan

Jag har lovat att berätta vad det är jag har valt att packa och ta med mig när det är dags att åka till BB. I och med att vi har ingen aning om vi väntar oss en pojke eller flicka och vad för storlek bebisen då har, har jag gjort det mycket enkelt. En uppsättning med kläder i storlek 50, så som en body, strumpor, byxor, mössa, en tunn omlott tröja. Det gäller i storlek 56 med. Och de kläderna ska vi endast ha på bebisen när vi åker hem, för resten lånar vi på BB för att inte ta med allt för mycket, det går inte. En snuttefilt, som jag och sambon sover med*, ska vi sedan packa ner. En lite tjockare filt om det skulle behövas, några blöjor och våtservetter och sedan en napp. Det är det som vi packat till bebisen, sedan ska vi ha med oss det som vi själva ska ha. Tex: mjukiskläder, underkläder, en massageapparat, mobilladdare, systemkameran + laddare, hygienartiklar och de viktiga papper som förlossningen vill ha. Man behöver inte göra det svårare än vad det är, gör det så enkelt som möjligt. Man behöver inte ha med onödigt mycket!

Bilden är lånad.

En stödlista kan du hitta här.

*= Jag har fått ett tips/en rekomendation att sova med en snuttefilt eller ettt snuttedjur, så bebisen känner doften ifrån mamma och pappa. Det kan tydligen vissa barn gilla att ha något som inte luktar nytt, en bekant doft.

2011-05-05 @ 13:01:42 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Ja men det har du nog rätt i :)

Är för nyfiken, så jag "måste" kolla vad det blir.



Okej, tack!

2011-05-05 @ 13:10:03
URL: http://elinpantsar.blogg.se/
Postat av: jen

Har du kollat upp på förlossningen där om ni behöver ha med er blöjor/våtservetter ? ,för oftast får man det där. Här behöver vi inte ha med det iaf. Tänkte att det blir onödig packning =) ,är redan så mycket annat som ska med.

2011-05-05 @ 14:41:59
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: fia

jaa lite nervös är jag faktiskt, men det är väl mest över smärtan, aoush!!

2011-05-05 @ 15:35:19
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Vi hade Viktor i våran säng 3 nätter, sedan la vi ner den lilla killen i den stora sängen, men han sover så bra i sin säng :) Dock ligger han i våran säng efter han ätit vid fem - sex på morgonen, i förrgår åt han dock vid fyra och då la jag honom i hans säng, och sedan när han vakna vid åtta gick vi upp för dagen och då blev den helt upp och ner för honom :( Knasigt vad de vänjer sig fort vid saker och ting.



Och när det gäller kudde är det bästa att testa sig fram :) Vi har ibland Eriks ena kudde till Viktor, men han märker ingen skillnad fast den är tjockare :P Haha.



Ang. din BB - väska så tycker jag du packat ner det rätta :) Viktor kräktes mkt pga. tillägget han fick så vi använde BBs kläder så han slapp kräkas ner sina egna tills vi skulle hem.



Kramar

2011-05-05 @ 16:43:33
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: fia

jo vi är ju skapta för det, haha. men jag blir så nojjig för att min barnmorska frågar mig varje gång om min mamma födde vaginalt, för att hon tycker att jag är så liten i kroppen osv.. det är som att hon är skeptisk till att jag skulle kunna föda barn, blir skit irriterad varje gång, haha.

2011-05-05 @ 17:13:09
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: fia

ja, hon är lite konstig faktiskt.

det är väl lika bra att inte lyssna för mycket på dom då, bara när det kommer till de lite allvarligare sakerna kanske.

Men hur har du haft det annars under graviditeten då? Allt gått bra?:)

2011-05-05 @ 17:18:55
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: jen

sv: hehe tack =) ,hoppas med att det går bra/bättre denna gång. Själva förlossningen var helt okej, bara allt runt om som var jobbigt.



,jaa men 4 blöjor tar väl inte så stor plats kanske =) haha dom är juh så himla små. Hade helt glömt av hur små dom egentligen var så när jag öppnade paketet här hemma så bara skrattade man.

Å dom små satt liksom nästan över hela magen/bröst på Oliver så det är sjukt hur liten han egentligen var när man tänker efter.

(är så svårt nu när man ser han att tänka tbax, minnerna har man men ändå svårt att förstå att man faktiskt hade han i magen en gång i tiden).



Aa jag fick 2 stora tygväskor när jag fick Oliver. ,o var samma saker i dom båda så fick dubbelt upp. Där var det body, mössa, massa blöjor, våtservetter, salvor, rabattkuponger på både blöjor och klädes affär. Tidning, leksak. jaa en hel del var det i dom iaf =) så det var kul.

2011-05-05 @ 17:29:11
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tips! blöjor osv behövs inte packas med, sånt finns på sjukhuset redan så det är onödigt o packa med.

2011-05-06 @ 15:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0