Barnmorskebesök vecka 30

Idag var jag hos min BM (barnmorska) och hade med mig mamma idag. Jag hade hoppats på att mitt järnvärde har höjts och låg hyfsat bra till, men icke. Det hade sjunkit ännu mer och nu har vi fått höjt min dosering av järntabletterna och har det inte blivit bättre till nästa gång så måste jag ta de tabletter som jag mådde dåligt av. Då får jag helt enkelt stå ut. Det var typ så hon la fram det, fast på ett annat sätt.

Bebisen ligger även med huvudet nere i bäcknet nu och trycker lite så jag skulle vara vaksam om jag hade sammandragningar som gjorde ont + att hon tyckte jag skulle sjukskriva mig om mina sammandragningar fortsätter som de gör. Men så envis som jag är så tänker jag eller känner att jag måste jobba de vik jag har fått och vila de dagar då jag inte har jobb. Dock sa hon att risken finns att jag föder förtidigt om jag inte vilar mig. Än var jag sluten men jag skulle vila mig mycket och ta det lugnt.

Men allt såg bra ut med bebisen. Hjärtslagen var som de skulle och mitt blodtryck var som de skulle. Sf-måttet från vecka 25 låg på 23 och sf-måttet från idag vecka 30 låg på 30 :) Så magen har vuxit en del vilket är skönt :)

2011-03-29 @ 21:10:17 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag misstänker också att min bebis ligger nedåt i bäckenet nu för magen har ändrat form rejält och det känns annoslunda plus att jag fått mer sammandragningar se senaste dagarna. Förut kände jag dom knappt eller inte alls på ganska länge.

Ska till barnmorskan imorgon så får se vad hon säger.. Spännande är det för man märker verkligen att det närmar sig =)

2011-03-29 @ 22:07:06
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Jag säger juh att du ska lyssna på din kropp, så gör det genast! :D



Vi köpte bara kläder i 56 till Viktor eftersom det är lättare att vika upp det. Och som min mamma sa, så kunde jag inte ha 50 när jag föddes eftersom jag hade så tjocka lår att det inte gick att knäppa :P Men vi har ännu mer kläder i 62 till honom, så jag hoppas inte han växer förbi den storleken.



Absolut! Min mage har juh dragit ihop sig jättesnabbt, och jag har jättelite mage kvar, och sedan är juh höfterna större fortfarande. Men Viktor är 7 veckor på lördag, så det har faktiskt gått jättefort för mig!



Kramar <3

2011-03-29 @ 23:05:26
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så mkt! :) Ja nu när vi är hemma så började allt på riktig, såå mysigt :)



Vecka 30 för dig ser jag, då har du inte såå länge kvar ändå! spännande!

2011-03-29 @ 23:30:32
URL: http://www,fridawesterberg.blogspot.com
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Asch va trist att järnvärdet inte vill gå upp då :/ Men gött att magen växer så det knakar!



Tibetansk spets är väl inte ens en ras? Ha ha ha jag skyller på att jag inte äter eller sover för tillfället :)

2011-03-30 @ 08:52:08
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha ja nu har jag bytt tillbaka å nu stannar jag här också :P haha



Jobbigt de där med järnvärdet, mitt va också lågt under grav. Jag har för mig att man annars kan få i spruta? Men dom kanske inte ger sånt längre. Hur mår du annars? :)

2011-03-30 @ 12:16:17
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Åh! Hur mysigt är det inte när man får gå till BM och lyssna på hjärtljuden! Jag älskade det :D Jobbigt att värden inte var så bra dock.. Gillade inte alls dom där tabletterna :/ Men snaaart är det över gumman! Då har du bebis i famnen istället!

2011-03-30 @ 13:56:13
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Alla bodys går att hitta på Lindex. Dom har en härligt färgglad period där just nu. Jag ÄLSKAR färger o mönster :)

2011-03-30 @ 19:50:38
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

SV: Ah, jo visst är jag skåning! Sorry jag vet inte varför men man tar nästan förgivet att alla bort längre upp xD

2011-03-30 @ 20:09:23
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv: Nej du känner ju bäst själv vad du klarar av. Så länge det inte blir allt för jävligt så är det bara att köra på. Själv är jag mer den försiktiga typen. Vill inte bli ännu mer stillasittande mot vad jag redan är, det är ju ändå två månader kvar. Och så inbillar jag mig att det blir tuffare att komma tillbaka efteråt om det är allt för jävligt innan. Men min bm sa att det är så olika så det kan man inte veta. Så jag tar det säkra före det osäkra och vilar nu och hoppas på att jag kan börja träna så snabbt som möjligt efteråt. Saknar träningen som sjutton =)

2011-03-30 @ 20:42:17
URL: http://thefairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0