BVC - Läkarbesök

Idag var det dags för Malvas läkarbesök hos BVC och allt såg bra ut som vanligt. Hon följer sin kurva bra och väger lite mer än 4,5kg nu, min stora tjej :) Vi frågade även om hennes huvud då hon alltid vill ligga på ena sidan och läkaren sa att försöka vända på henne och bara förhindra det om vi kan. Men än var skelettet och benen så mjuka att det var ingen panik nu. Men vi ska försöka stoppa henne att ej lägga sig på sidag iaf, så hon inte blir sne..



Jag vill tacka er alla så hjärtligt mycket för alla krya-på-dig-hälsningar. Det värmer. Men bara ni som också blivit opererad när ni har bebisar vet hur otroligt jobbigt det är som nybliven mamma att orka bära på sitt barn, mata och vara nära när det gör så ont. Värktabletterna hjälpte hyfsat när jag låg på sjukhuset, men här hemma där man rör sig mer hjälper dem knappt, vilket är frustrerande jobbigt. Men att få vara hemma hos min familj nu är så skönt!!

2011-07-20 @ 10:11:03 Malva 0 - 3 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Vet verkligen hur du menar! Efter förlossningen kunde jag inte sitta pga smärta, trots lite starkare värktabletter. Då var de inte lätt att amma :)



Hoppas din sambo kan va hemma och hjälpa dig med allt!

2011-07-20 @ 12:31:01
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Fina lilla prinsessan!

Va skönt att du är hemma. Förstår att de måste vara jättejobbigt att inte kunna röra sig normalt :(

Kram

2011-07-20 @ 16:43:23
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Skönt att lillan växer som hon ska :) Och underbart att du är hemma hos din familj igen, precis som det ska vara! Hoppas att smärtan din snart avtar..



Massa kramar från mig och Ameah!

2011-07-20 @ 21:22:52
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Alexandra

Hejsan jag har en fråga!! Var det på din efterkontroll som dem såg att det var bra med dig? För jag har varit på min efterkontroll o då var allt bra.Men har fått ont i livmodern nu,jag vet iofs inte om det e ägglossning för jag har aldrig känt när jag har haft den.Vad hade du gjort? Hade du kontaktat din bm eller ringt 1177? Kram

2011-07-20 @ 23:54:05
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/
Postat av: jen

hoppas allt är bra med dej o lilltjejen. ,kan inte varit kul att behöva lämna hemmet o spendera tid på sjukan.

2011-07-21 @ 01:19:37
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! Halkade in på din blogg när jag googlade på vagnleksak :) Grattis till din lilla prinsessa! Jag har själv precis (1 juni) fått min lilla... Såå mysigt ju! Såg den jättefina fleece(?)filten med blommor och vill så gärna veta var du hittat den! Tacksam för svar..

2011-07-27 @ 23:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0