Babysemp VS NAN

Alla läsare, Jag presenterar Babysemp VS. NAN modersmjölkersättning.
Som ni vet så gick amning jätte bra, nästan allt för bra i början. Det bara rann och jag fick bra mjölk redan under första dygnet på BB. Men efter en vecka och vi hade fått kommit hem så börjar Malva äta oftare och oftare + att jag fick jätte mycket sår på bröstvårtorna. En amningsnapp inköptes - skönt. Efter några dagar började hon bli grinig, jag fick mjölkstockning och Malva tog inte bröstet utan amningsnappen. Efter mycket om och men när hon ej hade ökat i vikt som hon skulle så började vi med ersättning och det var det bästa får både mig och Malva. Vi fick en glad, mätt och nöjd dotter och en mycket piggare mamma. 

Vi började med Babysemp. Men den fick hon ont i magen av. Kunde varken bajsa eller fisa. Vi började med miniform men magen blev ej bättre. 
Vi började med NAN. Efter några dagar fick hon mycket utslag i ansiktet och ner mot halsen så vi slutade med NAN och bestämde oss för att återgå till Babysemp igen. 
Nu går Babysemp bättre och hennes mage har nu vant sig vid ersättning som gör magen lite hårdare än bröstmjölken och jag kan säga att vilka problem med mat det har varit. Hit och dit hela tiden. Malva är fortfarande gasig i magen men inte alls så mycket som innan. Nu kämpar vi bara med gasbubblorna i magen lite då och då men det känns bra. 

Så jag säger inget annat än att testa er fram. Det finns så många andra ersättningar. men man måste ge ersättningen sin tid att verka, inte över ett dygn utan flera dagar, gärna en vecka!!

2011-07-12 @ 10:18:20 Malva 0 - 3 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Jag tycker dom flesta rekommenderar NAN, för att den ska vara mildare, men de är ju så olika från barn till barn. Här kör vi Babysemp Lemolac, och den är toppen! :) Plus Semper dropparna!

2011-07-12 @ 11:21:47
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Nova äter oxå babysemp :) Det funkar jättebra! Och jag känner igen det där med magen. Vi körde på både semper droppar och minifom och tillslut hjälpte de. Men usch vad hemskt det är när ens lilla har ont i magen och man inte kan göra något. Hoppas att Malva blir bättre i magen snart :)

Kram

2011-07-12 @ 22:07:06
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej hej jag fick höra på vår BVC att det finns annan ersättning på Apoteket om bebisarna får utslag.Jag trodde oxå nova var allergisk mot ersättningen men det visade sig att det var badoljan som gjorde armarna så kram

2011-07-19 @ 00:41:31
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0