Snälla låt det bli vår

Nu längtar jag enormt efter våren.
Alla som känner mig vet jag inte tycker om när folk klaga på snön när det är vinter, för det tillhör att vara snö under vintern. Och normalt sett brukar det vara dåligt med snö, men i år har det varit gott om snö. Sedan slutet på november har det varit snö och en hel del av snö. Men jag måste erkänna att jag längtar efter våren något fruktansvärt. Att bara bara behöva ha ett par långbyxor, promenad vänliga skor och en fleecejacka och kunna vara ute och gå i timmar med hunde. Det ar ju så mitt liv såg ut innan. Innan snön kom, så gick jag alltid minst 2 långpromenader med Gizmo, där en promenad brukade vara mellan 2 - 3 timmar. Jag tog alltid min tid att vara ute mycket för jag älskar våren och hösten och inte minst min älskade hund som ÄLSKAR att vara ute..

Så med andra ord säger jag till vintern att börja bjuda in våren sakta men säkert!



2011-01-09 @ 21:09:48 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

så som vädret är just nu är nog det värsta jag vet. blött överallt och SNORHALT.. antingen snö eller torrt på backen. inget där emellan! lycka till hos doktorn.

2011-01-09 @ 23:38:34
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh vilken söt vovve :)

2011-01-10 @ 08:42:58
URL: http://jlunde.blogg.se/
Postat av: Sanna - Gravid i v.33

Sv: Åh men det ÄR jag ju. Jag är livrädd inför förlossningen haha. Men samtidigt är jag väldigt nyfiken så jag hoppas det tar övertaget när det väl gäller. ;)

2011-01-10 @ 10:08:47
URL: http://saaanna.blogg.se/
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 35

Ja, men det låter jättebra att fårga då :) Och sedamtidigt som ni får se den lilla där inne - det är så mysigt!



Det låter suveränt att man kan ha den på tre nivåer! Våran går att ha i två, och jag tycker det är lite lågt att börja sig varje gång när den är på det högsta - så tre låter helt suveränt! :)



Jag tyckte med att det var jättesvårt med vagn, och de enda kraven jag hade var att det skulle vara från antingen Brio eller Emmaljunga för de är de vagnar som är mest säkra och även höga eftersom jag och min sambo är så långa. Sedan ville jag att den skulle vara lättkörd, inte för liten liggdel utan att det skulle finnas uttrymme för täcke och sådant eftersom vi ska ha nu i vinter. Så det blev en Emmaljunga Smart Dou Kombi 2010 i mörkgrått, och jag kan inte vara mer än nöjd med den! :D

2011-01-10 @ 11:19:31
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 35

Precis! Det är inte kul att behöva lägga jättemkt pengar på någonting, och speciellt inte en säng, så jag tycker ni gjorde ett bra val :) Sedan är det juh roligt att ni ska fixa den och så tills bebise kommer :) Jag håller själv på att sy en egen amningskudde nu, för att hålla mig sysselsatt.



Ja, absolut :) Dock kostade den 4800. Men det är den helt klart värd för den har allt det där som jag vill att den ska ha, och eftersom det är en kombivagn, så är det juh ligg och sittdel till samma vagn stomme :) Men jag förstår det där med att du vill ha fjädring och det med tanke på din hund, och det är juh jättebra, och det är tur att det finns bra sådana vagnar också! :) Om jag fick säga vad jag tycker så tycker jag ni ska titta på antingen Brio eller Emmaljuga eftersom de är Sveriges populäraste och mest sålda vagnar.

2011-01-10 @ 14:01:49
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Laila♥

Hoppas att du har haft en skön helg sötnos :)

2011-01-10 @ 14:01:50
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 35

Nej, det finns juh ett helt hav med vagnar där ute så det är inte lätt att hitta just den där perfekta som man fastnar för - men det kommer nu att göra, på ett eller annat sätt :) Och så länge ni är nöjda, så är alla andra nöjda.



Ja, jag hoppas verkligen att snön försvinner nu snart för jag känner inte för vagnpromenader när snön ligger på marken :/ Och det skulle vara lustigt om det var snö kvar tills det är sagt att eran lilla ska komma ut ;) Haha.

2011-01-10 @ 15:34:50
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0