En god morgon trots förkyldningen

Jag hade hoppats på att kunna vakna upp denna morgon och må bättre. Men icke, förkyldningen är lika jävlig och jag har blivit slämig i halsen och hostig. Fast det kanske är lika bra att vara förkyld nu när det står jobba på schemat på  deresterande dagar av veckan.

Igår rörde bebisen något fruktansvärt mycket i magen. Det var på kvällen när Micke la sitt huvud på magen så kunde han "höra" och känna bebisens rörelser bättre och gud vad hon/han höll på. Visserligen pratade han med bebisen och vi vet inte om det är hans vibrationer från rösten som gjorde att bebisen rörde mycket på sig eller om det var för att han låg med sitt huvud på magen och att det blev lite trångt där inne. Han fick sig ett par sparkar och tillslut började det bli obehagligt och nästan på gränsen till att det gjorde ont så då fick Micke flytta på sig :) Men det var härligt och det tyckte min sambo med. Jag kunde se lyckan i hans ögon och han var såååå mysig med magen!


Vecka 23 ( 22+3)
Magen så här på morgonen är den allt lite, fast den känns inte så liten.
Det börjar bli jobbigt att böja sig ner för att ta på sig sina vinterskor och plocka upp saker.

2011-02-08 @ 11:58:49 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 39

Så himla söt mage du har! :)



Jaha, där ser man! :) Jag tycker det är fint när solen bleker håret - det ser så snyggt ut :) Men sedan tycker jag det är super snyggt med slingor, för då ser det inte heller så tillgjort ut.



Nej, det är just det som gör mig nervös. Visst, lappen ligger på väskan, och allt som ska ner innan vi åker är samlat på ett och samma ställe i stort sätt - men tänk om vi skulle behöva ge oss iväg supersnabbt :O

Men det är juh super duper! Ullared är bra - jag älskar att åka dit :) Men min sambo ville inte dit för att inhandla bebissaker, men jag tror man tjänar så otroligt mkt på att göra det. Och visst, ni kanske inte behöver packa väskan riktigt än, för såhär tidigt ska inte eran lilla bebis komma ut :O Men beställa en vagn tycker jag låter som en smart sak att göra snart för man vet juh aldrig hur lång väntetid det är tills den kommer ;)

2011-02-08 @ 12:16:43
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Hej hej gumsan!



Det är så bra med oss. Han är så snäll sååå :) lillskrutten! Nu är han lite över 1 månad, gud, tycker inte det är länge sen han låg därinne i magen ;)

Förresten såg att du skivit Alexander.. han heter bara Alex hihi



Hur mår du vännen? vilken fin mage du fått och härligt att du börjat känna att det bökas runt för fullt därinne :D

Massa kram

2011-02-08 @ 12:54:34
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Hehe, näe tänk om man kunde ha en smärtfri förlossning ;).



Tack!

2011-02-08 @ 14:47:00
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

mysmage :D

2011-02-08 @ 23:58:50
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

Åå så fin mage :) Grattis till lilla pyret där inne :)

2011-02-10 @ 22:37:16
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin mage :)

2011-02-12 @ 14:17:14
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0