BM besök vecka 25

Idag var det äntligen dags att träffa vår barnmorska efter flera månaders uppehåll.
Det var inte alls nervöst utan mer spännande att se vad hon hade att säga. Men jag fick höra att jag hade en fin liten mage iallafall, och att den nu börjar växa mer och mer. Mitt järnvärde var fortfarande lågt och jag ska få testa ett par andra järntabletter i hopp om att de ska fungera. Som jag ligger till nu så är det väldigt lågt och det kommer bara bli längre ju mer bebisen växer.

Vi fick höra bebisens hjärtslag, vilket var underbart och fort gick det. Men helt normalt :) Nu bara längtar man mer och mer, speciellt efter all information man fick inför förlossningen och bebisens ankomst. Nu ska det fyllas i papper och skicka in och sen bör det mesta vara i ordning.

Mamma har tagit Gizmo för ett dygn nu. Så jag får lite avlastning. Det är tufft med både jobba fulltid, foglossning och hela graviditeten. Så jag ska faktiskt ta mig en lång varm dusch nu, känner att jag behöver det. Självklart ska jag inte missa Big Brother, än har jag inte gett upp skiten, men sen blir det att sova. En lång dag imorgon på schemat! 

2011-02-22 @ 17:36:43 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Det gör du helt och hållet rätt i, gumman! :)

Jag bara kände hur magen (strax under naveln) hoppade som upp och ner, och när jag tryckte lite lätt med handen så kände jag det också. Juh mer magen växte, juh mer syndes på utsidan :) Men jag märkte inte hickan fören kanske runt vecka 32.

2011-02-22 @ 17:51:36
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Marie (Gravid v 26)

Hej!

Hur lågt järnvärde hade du? Jag var hos BM i torsdags och mitt hade sjunkit till 113 så jag har fått börja ta Niferex nu. Vilka tar du?

/Marie

2011-02-22 @ 18:58:22
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag gjorde MRT för att jag sedan två månader tillbaks har haft konstiga smärtor i ena sidan av huvudet samt lite andra konstigheter i kroppen, så jag läkarna ville remittera mig till neurolog och därför fick jag göra en MRT :)

2011-02-22 @ 20:17:04
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Sofie

Så skönt att kunnde få lite avlastning! :)

2011-02-23 @ 21:11:46
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: SANNA

SV: Okej! :D Jag väntar på att One tree hill ska börja!! ;) Är allt bra med dig idag? :)



Kram



PS. Har precis kört igång en smyckestävling, var gärna med om du är intresserad! ;p

2011-02-27 @ 16:27:01
URL: http://sannaakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0