Den senaste tiden


Vecka 10                                        Vecka 20


Vecka 24                                        Vecka 27


Gårdagens bilder - Vecka 33

 

Vårt liv förändrades då vi tog ett beslut att skaffa barn. Och sedan september har vi längtat efter att denna tiden ska gå fort, och nu är det ungefär 7 veckor kvar till vår beräknad födsel. Inte trodde jag att 9 månader skulle gå så fort. Det kändes som en evighet och det var en plåga att få följa så många andra gravida kvinnor få sina barn, men nu sitter jag här själv och har ingen aning vart tiden tog vägen. Allt jag vet är att vi längtar så mycket efter detta underverk som vi har skapat och kommer  få spendera allt tid i världen med, både i vått och torrt..


Min mage har sjunkit jätte mycket nu och det börjar bli allt mer och mer påfrestande för kroppen. Jag har haft en tuff graviditet, det går inte att glömma. Men det har varit värt det, för inom en kort tid kommer jag hålla min son eller min dotter i famnen, mer saknad och älskad än något annat!

 

Att titta tillbaka på de bilder som tagits hittills så ser man hur min mage har förändrats. Igår sa tom. min sambo att han märker hur den växer nu för varje vecka. Mage och jag växer i snitt 4 cm på 3 veckor, tiden går fort och än sålänge har jag haft tur när det gäller bristningar, att det bara satt sig någon liten på höften, men sedan magens förändring de senaste 4 veckorna (sjunkit) så har det dykt upp någon på magen. Men det spelar ingen roll längre, för det är värt det. Jag skulle agöra om detta igen för att genomgå en graviditet är helt underbart!

2011-04-21 @ 11:59:33 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Tiden har gått otroligt fort. Däremot tycker jag att min mage har slutat växa. Men antagligen har jag nog bara blivit van vid att den är så stor som den är. Förut tyckte jag att jag inte hann med och när jag precis vant mig vid den så växte den ännu mer och blev ännu större. Men den växer ca 1 cm i veckan så still står det inte =P

2011-04-21 @ 13:17:16
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: valeria<3 Snart är det min tur att bli mamma.

Jo minsan det har dom! =)

Du får kika på det, jag personligen gillade täcket :)



Kram

2011-04-21 @ 18:27:26
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: sandra

Åh hoppas att du slipper bristningarna själv kom alla mina i v 37 :/ Jätte fina magbilder =)

2011-04-21 @ 21:50:22
URL: http://eliasmammii.soclog.se
Postat av: Sabina - blivande ung mamma 18 ♥

Mysigt :))

2011-04-21 @ 22:30:08
URL: http://sabinahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0