Dog coach

Idag ska jag få besök ifrån en bekant från bruksklubben. Behöver nämligen lite hjälp med lille Gizmo. Han skäller på alla hundar och ska alltid snabbt fram till hundarna och det kan innebära en hel del bråk, då hundar inte kan läsa av varandra.. Han är visserligen inne i fas 2 av könsmognaden men jag känner att jag inte har energin eller lusten till att gå ut med honom bland hundar för han beter sig så illa och jag blir så less på det. Så jag har sökt hjälp av Linda som ska komma och se hur vi eller jag kan lösa problemet..

               

Annars är han min plutt, jätte snäll och sund hund men han förstår inte att det är han som börjar bråk med andra hundar,speciellt hanar, då han har för bråttom fram. Han är så underbar mot valpar, barn och äldre. Han bara låter dem göra vad de vill med han, så jag är super nöjd med han annars. Det låter som en sak, som man nästan fullt ut är nöjd med. Men en hund kan man inte lämna tillbaka, och det skulle jag ALDRIG GÖRA. Han betyder allt för mig, annars hade jag inte sökt hjälp..

2010-09-07 @ 14:28:40 Gizmo Permalink


Kommentarer
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Så söt! :)



Jo men jag tror nog inte dom kommer ringa igen :P



Ja han kommer bli överföst med kärlek den där lilla!



Hur mår du idag?

2010-09-07 @ 14:54:02
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0