Jag kommer att göra en god insats i mitt liv

ÄR DU EGOIST OCH BARA TÄNKER PÅ DIG SJÄLV, BRYR DIG OM DIG SJÄLV OCH INTE ANDRA. LÄS DÅ INTE DETTA FÖR DET ÄR INGET FÖR DIG. MEN DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT ÄNDRA SIG!

När jag började gymnasiet år 2005, barn och fritids programet, och fick en uppgift att göra ett arbeta för något man är intresserad av och brinner för, så valde jag självklart Mobbning. Jag har alltid haft ett intresse för att hjälpa människor, speciellt med inriktning till barn. När jag gick ut på skolor och gjorde undersökningar hur barnen trivdes hemma, i skolan, med vänner och sen den jobbiga frågan om några var utsatta för mobbning. Jag fick några svar där de ansåg sig vara utanför och några som var mobbade. Jag som själv gick i skolan kunde inte göra så mycket mer än att meddela mina resultat för rektorn Men ni kan ju själva gissa vad som händer efter att jag hade gått. INGET! De anser att de är svårt och finns inte mycket med tid att hjälpa alla de barn som egentligen behöver hjälp från början. De tar tag i saker då det gått för långt och barnet är skadat psykiskt om inte fysiskt.

Men jag har velat och vetat en tid vad min första goda insatts ska bli. Jag ska bli en kompis/vän/kontaktperson till unga barn som behöver någon att prata och umgås med då det bir utanför skolan och inte i hemmet. De barn som inte kan prata med sina föräldrar eller vuxna på skola, de barn som har dåliga föräldrar och är utsatta för psykiska påfrestningar. Jag vill vara en de kan se som en kompis som de alltid kan lita på, prata om allt, umgås och lösa saker tillsammans. Min inriktning kommer att vara barn från lågstadiet upp till mellanstadiet. Sedan vill jag arbeta mig upp till högstadiet och längre upp. Men det är bra att börja med så unga barn som möjligt. Iallafall för min del då jag har djup erfarenhet av barn i unga åldrar.

Men det får bli när jag har tiden till det. Just nu är det mycket så det kommer när tiden finns till. Ska jag göra detta så ska jag verkligen ha tiden, och tiden räcker inte till just nu. Men när jag får ett jobb efter skolan så finns det tid! Hur man blir en sådan person kan man ta kontakt med sin kommun, där kan de hjälpa dig.

Det hemska är att bara veta att det är så många barn som behöver hjälp, som inte får hjälp. Där personer i barnets omgivning inte ens märker när något inte stämmer. Det är tragiskt men jag vet att nä jag väl kommer igång så kommer jag hjälpa många barn. Jag vet att jag är duktig på det jag gör och tvekar aldrig på min förmåga att hjälpa andra!

2010-02-17 @ 20:42:41 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

VAd bra! Händer ikväll då?

2010-02-17 @ 20:45:56
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Bonnie- TÄVLING PÅGÅR!

bra skrivit!

2010-02-18 @ 05:20:14
URL: http://inteduigen.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Läser du på gymnasiet alltså? :)

2010-02-18 @ 06:39:18
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: simone

Ja det är verkligen så många som behöver hjälp :/

2010-02-18 @ 12:14:07
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: simone

sV: Tack så mycket Jennie :D

2010-02-18 @ 13:40:26
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0