Dagens ungdomar är respektlösa

Jag blir så irriterad på äldre människor som är och handlar som kör över en med en rullator och tror att man ska slänga sig åt ett håll för att de ska förbi, Aldrig. Man kan fråga snällt om man har lust att akta sig lite, inte bara köra över en med deras rullatorer eller kundvagnar.

Men igår/idag fick jag nog. Det finns 6 st höghus hör jag bor, i varje höghus är det 42 lägenheter. Jag bor i de första huset, som är det lugnaste och vi har ingen insyn från grannar utan vi ser bara ut på parkeringen och E22:an och lite skog. Jag har en "granne" som bor i 4 hus bakom mig och igår när jag var ute med Gizmo på sista kvällsrundan så var det ett jäkla liv vid det 4:e huset. Det stod massa fulla ungdomar på balkonen (dom bor på 1:a våningen) som stod och skrek på de som stod utanför och ville komma in. Det var säkert 8 - 10 utanför och säker lika många inne. De höll på att festa igår, tisdag, och dom brukar alltid ha fest varje helg och mitt i veckan.
Gizmo som blir orolig när folk skriker börja skälla på den, men vi fortsatte och gå. Självklart är det någon kille som tror han är tuff och ska kaxa upp sig mot mig, men det funkar inte med mig.

Nu på morgonen när jag och grannen tog en runda med hundarna så såg jag hur mycket skit det var utanför, och sedan berättade hon vad som hade pågått hela kvällen. Folket hade verkligen kissat ner entren och spytt överallt, det låg skit överallt och såg ut som en soptipp. När hon skulle ut med sin hund så hade hon sagt till dom att dom inte skulle stå i trappan och att de inte får slänga saker så, och de hade börjat kaxat sig mot henne.

Jag fick nog och blev irriterad så hon släppte in mig i hennes hus och jag fick se allt med mina egna ögon och beslöt mig för att plinga på deras dörr och säga till. Killen som öppnad var riktigt bakfull men jag sa bara ifrån att ni har fått klagomål och om du inte städar upp allt så ringer jag till kalmarhem och säger till. Men han sa att han skulle göra det, så vi får se om det är städat tills ikväll.

Min sambo säger att jag kommer bli en sån tjurkärring när jag blir gammal men snälla vad är det för människor vi lever bland! Skärpning!

2010-02-24 @ 10:51:39 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: simone

Hoppas dom städar upp, inte roligt när det ser ut som fan :/

2010-02-24 @ 11:05:15
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är den! :D Samma här, går och nynnar mest hela tiden, haha

2010-02-24 @ 13:30:34
Postat av: jenna

Hon är 2,5 år ungefär nu ;)

2010-02-24 @ 14:57:36
URL: http://mrsjenna.blogg.se/
Postat av: emma

haha ja:) Kolla in mina shopping köp idag om du har lust:) Angående texten du skrev så tycker jag du har helt rätt!

2010-02-24 @ 16:04:25
URL: http://emmalikebasket.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja det är verkligen pinsamt när ungdomar håller på så. Jobbar själv på ett väldigt utsatt jobb nämligen på Mc Donald´s där folk kommer in och tror verkligen att dom kan göra vad som helst. Tur som är, är det bara äldre människor som bor i vårat hus så vi har inte det problemet här, emn förstår mkt väl vad du menar. För när man är hemma så vill man känna sig trygg men folk är faan kapabla till vad som helst när alkoholen går in i kroppen! Hoppas vi får en uppd. på att dom har städat! Kram!

2010-02-24 @ 21:05:41
URL: http://ronnisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0