Vilka idioter, djurplågeri är vad det är

Visst ni att under juli månad eldade  det Feministiska initiativet (F) upp 100 000 kronor för att visa på löneskillnaderna som existerar mellan män och kvinnor. Något som fått en hel del kritik.

En konstnär vid namnet Lars Vilks tycks göra allt för uppmärksamheten och bestämde sig att göra ett konstverk vid namnet "hot dog". Konstverket gick ut på att Lars låste in en liten, liten hundvalp i en varm bil, mitt på dagen, med bara en liten, liten fönsterspringa som ventilation. Vid bilen stod Gudrun Schyman med en megafon och övertyga folk om att rösta på Feministiska intiativet.

Gudrun Schyman:
- Jag har en ganska gäll röst, men megafonen gör så att den hörs en längre sträcka. På så sätt kan fler människor höra vårt budskap. Och med den här manifestationen hoppas vi att folk får upp ögonen för F!

Lars Vilks berättar om "konstverket":
- Om människor blir upprörda är det deras fel. Som konstnär måste jag få stänga in en hundvalp i en varm bil. Det är min rättighet att göra det. Om man tänjer på det, ingår det faktiskt i yttrandefriheten att få låsa in en hundvalp i en varm bil. Dessutom kommer tidningarna att skriva om det här, eller ja, Aftonbladet som är de enda som bryr sig om mig, men ändå. Det är bra för yttrandefriheten att tidningarna skriver om mig.


VILKA JUBELIDIOTER. HUR FAN HAR MAN MAGE TILL ATT GÖRA NÅGOT SÅDANT FRUKTASVÄRT. OCH DE TROR DE LOCKAR FOLK SKA SKA RÖSTA PÅ (F), ALDRIG EFTER EN SÅDAN SAK. UPPMÄRKSAMHETEN FICK DE MEN INTE PÅ DET SÄTTET SOM DE TROR.

2010-08-15 @ 12:26:32 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: CLASSY - TÄVLING PÅGÅR!!!

Tack du! Ja det är riktigt kul att hålla på å göra smycken, men tid tar det :P

2010-08-15 @ 13:18:11
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: emelie

ja men precis :)

nej jag har jobbat hela sommaren jag med. men har lyckats hunnit göra lite utflyckter och så ändå. Känner att jag inte heller har missat så mycket :D

2010-08-15 @ 14:11:52
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: Josefine

tack snälla :)

2010-08-15 @ 18:37:15
URL: http://pinksnow.blogg.se/
Postat av: CLASSY - TÄVLING PÅGÅR!!!

Okej där ser man :) Jaha är du själv tvilling? Kul! Då förstår jag att du hoppas på at få det :)

Jäklar de va länge, då är det verkligen dags för en knodd för er då :) Vi har varit tillsammans i två år snart :) Nej vårat barn va inte planerat, vi hade inte tänkt skaffa först om typ tre år. Men så slarvade jag lite med p-pillerna å tjoff så va jag gravid... Lättare än vad man tror att bli det. Men vi är glada över våran lilla som snart kommer :)

2010-08-15 @ 21:06:00
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0