Mot fästingar i varmare tider

                                      

Jag är ganska säker på vad för fästingsmedel jag ska använda på Gizmo. I och med att han är fruktansvärt mycket underull och fått mycket lång päls så är det väldigt svårt att sitta och leta fästingar och främst plocka dem. Så ett fästingsmedel ska det bli. Men sen funderar jag halsbandet, men det är så mycket svårare med det. Barn får ej röra det, det får ej bli blöt med mera.. Men ett flytande fästingsmedel som Frontline vet. droppar man i nacken och låter det få sjunka in i huden. Frontline vet. är tydligen mer effektivare än ett halsband så jag kommer förmodligen välja Frontline vet.

2010-04-10 @ 14:13:20 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0