Torsdagen

Idag har det varit mycket i skolan. Mycket information och en del att göra nu.
Vi har haft ämnet Karriärvägledning och det är ett roligt ämne, mycket intressant men fått min första "läxa" iallafall. Eller läxa kan jag inte säga det är, utan snarare en uppgift som vi ska arbeta med nu i 4 - 5 veckor.
Men på dagens lektion gjorde vi en övning där vi skulle skriva 4 kompetenser, 4 egenskaper, 4 värderingar och sist men inte minst 4 intressen. Efter det skulle en klasskamrat utifrån dom 16 utvalda orden så skulle hon/han lösa ut vad jag skulle passa bäst inom vilket/vilka yrken. Så nu kan man säga att jag kan läsa av människor vad dom passa bäst inom för yrken. Om några lektioner, kanske redan nästa vecka ska vi bärja använda våra datorer men jag hade redan en egen så jag slapp låna dator ifrån skolan, vilket är skönt för då kan jag lyssna på musik samtdigt som jag skriver på datan i skolan :D Just det, kom på det med nu att jag fick ännu en uppgift som vi ska arbeta med lite under tiden i 5 veckor. Vi ska ladda upp ett cv + personlgt brev på en sida där dom söker säljare och vi dyker upp. Och cv:et ska inte alls se ut som jag lärde mig på svenska b på gymnasiet utan helt annorlunda och personligen tycker jag det ser mycket mycket bättre ut än den gamla vanliga.


När jag skulle cykla hem i ösregnet från plugget så kom det flera brandbilar, ambulanser och övriga delen av räddningsstyrkan och då så hade dte börjar brinna/ryka ifrån en buss så det var kaos. Plus att det var precis när man skulle ut ur en rondell så det gjorde att det blev ännu mer kaos. Men så nyfiken som jag är var jag tvungen att stanna till en stund och titta och kolla så ingen man kände var allvarligt skadad (och det var det inte kan jag säga).

Nu blir det dock att ut och gå med hundarna i ösregner. Fast att dom HATAR regnet och blåsten. Den är få hundarna att blåsa bort lite så tack och lov för koppel ;) Skämt och sido så får jag bära dom till en gräsplätt där dom får tvingas kissa och bajsa dyngsura..

2009-09-03 @ 18:13:18 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: gunilla o bertil

hej

selarna har jag köpt på huveröd hund o katt...de har även webbutik,

selarna heter Hurtta och Björkis

lycka till med lilla valpen

hälsningar gunilla

2009-09-03 @ 20:18:31
URL: http://http://web.comhem.se/~u41364444/
Postat av: simone

Sv: ellerhur, riktigt mysigt :)

2009-09-03 @ 21:56:29
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0