PBL

Just det jag glömde berätta det att idag kom en man, som undervisar på högskolan, som vi har i PBL och vi brukar ha roliga lektioner men idag blev jag besviken. PBL är en förkortning för problembaserad lärande.

Vad är då PBL?
PBL är en pedagogisk arbetsform som lär ut att ta sitt egna ansvar, kunna ge och ta kritk, att lära sig sammarbeta i grupp men även kunna arbeta självständigt. Med PBL så lär man sig analysera, dokumentera, sammatälla och verklighetsanknuta situationer. Målet med denna kurs är att man ska vara redo inför sitt kommande yrke, lära sig ansvar och kunna utveckla arbetet.

Men som sagt så blev denna lektion inte alls som jag trodde. Vi fick en uppgift att dela in oss i gupper om 5, där en skulle vara den huvudansvariga och vem blev det? Jo jag, fast jag inte ville så var jag den mest ansvarsfulla. Sen skulle jag se till att alla uppgifter var gjorde och se till att alla deltog. Men det var ju en baggis för mig :D
Vi började med uppgiften och 1 timme innan vi skulle redovisa slet jag som ett djur för att skriva in all fakta i power point och göra allt klart för redovisningen. När jag äntligne var klar och nöjd så blir det typ ingen redovisning. Vi fick inte ens läsa upp det vi hads skrivit eller berätta om PBL för det hade den förra gruppen gjort så vi skulle bara visa hur vi hade lagt upp det hela. Fatta om jag är irriterad. Förstår att det är tråkigt att 7 grupper ska redovisa om samma sak men då hade läraren kunna delat upp alla uppgifter eller inte låta oss redovisa inför klassen utan bara för han. Men jag är ändå stolt att min grupp lyckades för ihop ett sådant fint arbete i power point på bara 4 - 5 timmar..


OCH MINA FAVORITER ERIK OCH RABIH GICK VIDARE I IDOL :D VILKA DUKTIGA BOYS DOM ÄR! GODNATT PÅ ER ALLA OCH JAG HOPPAS NI FÅR EN BRA DAG IMORGON! TAKE CARE!

2009-09-30 @ 22:54:16 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

nej men jag ser idol över internet =)

2009-10-01 @ 09:34:35
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Simone

Jaa, roligt att Erik gick vidare, vilket tryck i den lilla kroppen :P

2009-10-01 @ 09:56:29
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Paméla

JAG tycker i alla fall det var en snygg presentation! Gillar också Erik men har lite problem med Rabih, men han kommer nog växa, rösten är fin i alla fall!

Annars gillar jag alla som gått vidare så jag ser fram emot hösten! Kramiz

2009-10-01 @ 09:59:24
URL: http://lilltibbens.blogg.se/
Postat av: Alina

haru bloglovin? =)

2009-10-01 @ 17:56:27
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0