Xocai VS Grönsaker



Bilden här ovan visar tydligt och klart hur mycket mängder av ekologiska grönsaker vi bör äta VARJE DAG för att få i oss det antal antioxidanter och flavonoider kroppen behöver för att bryta ner de fria radikalerna som påverkar vår hälsa och kropp.

Sjukdomar som chokladen skyddar oss mot är canser, hjärt och kärlsjukdomar, diabetes osv. Sedan hjälper även chokladen mot värk i kroppen, gör din hud yngre och vackrare, och den är diabetes vänlig. Allt detta låter otroligt bra för att vara sann, och finns det ingen bieffekt? Jo visst finns det, ATT MAN GÅR NER I VIKT. Men det vet jag inte om jag kallar bieffekt, isåfall en positiv bieffekt.

Sedan jag själv började med chokladen har jag märkt tydligt att jag har blivit mycket piggare, mindre stressad och orolig i magen, att jag har sovit bättre om nätterna, jag har fått en jämn blodsocker balans, och med detta menar jag att man är mer jämnmätt än att vara småhungri och småäta. Jag har också blivit av med mitt sockerbehov. Jag kunde lätt trycka i mig en del socker som tex: godis och dålig choklad varje dag. När jag nu säger detta så kommer du säker inte tro på mig men det är sant, jag har inget sockerbehov alls. Visst äter jag ev. lite godis en gång i veckan. Men det är inte för att jag behöver det utan för att det är mycket trevligare att ta någon bit godis tillsammans med min familj på helgen...


Vid frågor: [email protected]

2009-10-24 @ 21:28:45 Permalink


Kommentarer
Postat av: simone

SV: Ut med hunden är inga problem eller jobbigt..? vi skulle in till stan för att hämta bilen. Vår hund har så kort päls, och han skakar sig mycket innan vi går in.. torka honom behövs inte ^^ :D

2009-10-26 @ 10:35:00
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: simone

Vilken tur att chokladen hjälper för dig alltså :)

2009-10-26 @ 11:59:09
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Paméla

Åh så underbart att höra vännen!! Håller alla tummarna för dig!! Kram kram

2009-10-26 @ 21:28:40
URL: http://lilltibbens.blogg.se/
Postat av: Coneh ' Bloggen om att och ingenting.

Fin blogg =)

2009-10-27 @ 17:27:25
URL: http://chms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0