Rädsla eller obehag?





Idag drabbades jag av samma "attack" som jag nu har gjort flera gånger. Det är så att vi bor i ett höghus, med 7 våningar och 1 hiss. Vi bor på 6:e vången och precis ovanför hos på 7:e våningen bor det en kille med en hund, rättare sagt en ful blandras hund. Observera att jag ALDRIG bruka tycka någon hund är ful men den här hunden är nog en blandning av Rottweiler, blodhund och någon annan större hundras. Han ser väldigt elak ut och han är väldig stor. han är definitivt mycket större än en renrasig Rottweiler och mindre än en blodhund. Men iallafall så några gånger när jag ska ut med Gizmo och ska ta hissen så har biland jag träffat på den hunden på väg ner. Allså jag ska åka hela vägen ner med den hunden i en lite hiss. Flera gånger har han börjat morra och dra mot oss ( jag står med gizmo i famnen, som vill hälsa,i hissen så nära dörren som möjligt) och ägaren får kämpa lite för att hålla imot. När hunden morrar och gör obehagliga hotfulla ljud så säger inte ägaren mer än att " tyst jaso" eller " det är en bebis".. Precis som hunden fattar det. Gizmo blir rädd när hunden börjar morra och dra.

Men idag så möte jag samma hund fast nu var det killens mamma som var ute med hunden. Och samma ska händer. Jag kan inte låta Gizmo få se mot honom för då morrar han verkligen och nästan skäller till, Men när jag vänder mig om så hunden inte ser oss hör jag hur hon nästa inte kan hålla honom. Jag borde vara lugnare då en annan man står i hissen, som står lite snett bakom mig som säger tillh unden snällt "sluta" och "lugna dig" men det var jag inte. Hon kunde knappt hålla tillbaka hunden så jag frågar
- Ska jag hoppa av hissen?
- Nej nej, det behövde du inte
..

Men gud vad rädd jag var, så länge dom kan hålla hunden tillbaka men om dom inte skulle vara bered på om han ryker till eller inte orka hålla honom så kan vi bli skadade och inte minsta av allt, Gizmo. Han kan både bli allvarligt skadad eller bli rädd för hundar i resten av hans liv om han skulle överleva en attack ifrån den hunden.
Men jag har allvarligt börja funder på att gå med han ner och upp. Ner är ingen fara men upp är både jobbigt och ansträngande för knäna..


Jag är så klyven. Jag kan ju åka hissen ner om jag hör att han inte åker med, annars får jag gå ner..
Någon som har någon idé över vad jag kan göra??

2009-10-06 @ 19:36:35 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Kimpa

de där citatet känner man igen! ;)

2009-10-06 @ 22:30:22
URL: http://pumpelumpan.blogg.se/
Postat av: Simone

SV: Hahaha, tack ;)

2009-10-06 @ 23:01:18
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Paméla

Jag tycker du ska fortsätta ta hissen. Men i förtsättningen om han står i den eftersom han bor vångingen över så säg helt lugnt, åk ni jag tar nästa. Skit i att han kanske tycker du är fånig, du ska ju inte vara rädd! Och inte behöva gå heller!Gizmo känner att du blir rädd och därför blir han också rädd. Det är inte bra för honom heller. Så ta hissen men då fulingen åker ta nästa tur! Kram

2009-10-07 @ 19:27:14
URL: http://lilltibbens.blogg.se/
Postat av: Monika

Men Jennie! Kom och hälsa på oss snälla hundar, Umka och Stella! Vi kan väl försöka få till det fredag, lördag eller söndag, en stund åtminstine...

2009-10-09 @ 01:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0