Trött på hundägare

Idag fick jag bevittnat en oansvarig och äcklig händelse. När jag skulle med Gizmo till fälten och 4H-gården så gick det ett par med en schäfer liknande hund och det satte sig och sket. Ursäkte mitt ordspråk. Och plockade dom upp efter sin hund? NEJ det gjorde dom inte. Och jag blev så jävla irriterad. Jag hade sagt till dom och dom inte var en bra bit ifrån mig och jag hade ingen lust att skricka efter dom. Hade jag själv haft med mig en extra bajsåpse hade jag plockat upp det för det låg precis vid stigens sida där barn och andra hundar går. Inte alls trevligt. Vet inte hur mycket bajs jag har sett överallt nu den senatse tiden. Ska skriva ut blad och sätta upp på de ställen där det är mycket hundbajs eller springa efter hundägare.


Visst det har hänt mig att jag har haft slut på bajspåsar i fickan, men då har jag gått tillbaka och hämtat en bajspåse. För oftast så hinner Gizmo bajsa innan vi hinner gå en bra bit hemmifrån. Men vet Du att du brukar glömma bajspåse, så sätt på en bajspåse på kopplet så varje gång du ska ut med din hund har du en bajspåse på kopplet. Eller ha en extra i en gömd ficka i jackan eller vad du än har på dig. Själv har jag alltid en i plånboken om dom i väskan skulle ta slut och glömma fylla på!

2009-11-22 @ 18:32:57 Åsikter Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0