SVININFLUENSAN!!! watch out

Är du som mig, lika förvirrad pga all skriveri om svininfluensan? Välkommen att diskutera..
Flertal säger att jag ska ta vaccinet och vissa andra tycker det inte är nödvändigt. Men det ändå mitt beslut i slutänden som gäller, men jag är klyven. Jag har alltid tänkt att drabbas jag av svininfluensan så får jag ta det då, söka vård. Men sen har jag hört att folk där och det kommer till Sverige. Att människor som inte legat inom den så kallade riskgruppen har avlidit och nu så snurrar min hjärna för fullt. Men idag så lästa jag något fruktansvärt.
Att 2 personer i Frankrike har avlidit pga av svininfluensan, och därför dom avled var för att dom båda hade vaccinerats sig, men inte det första vaccinet. Utan som hade blivit drabbade av det muterat virus. Allså finns det 2 slag av svininfluensan. Det lindriga viruset och det allvarliga viruset.

Det skrev i en tidning för ca en vecka sen vill jag minnas. Där en tvåårig pojke vars föräldrade hade sökt vård på förmiddagen för han var svårt sjuk, och dom på vårdcentralen hade skickat hem pojken för han hade drabbats av en vanlig influensa. Senare på kvällen blev pojken bara värre och värre så föräldrarna beslöt sig för att åka in igen, och denna gången till Astrid Lindgrens sjukhus där dom fick sitta i väntrummet och vänta. Pojken omkom i väntrummet för dom trodde det var en vanlig influensa och trodde han kunde vänta.
Hur kan dom kalla sig läkare när dom inte ens kan se skillnaden på en vanlig influensa eller svininfluensa som sprids runt om i länderna. Jag blir så sjukt irriterad och upprörd.

Enligt en utredare på smittskyddsenheten på Socialstyrelsen att det nya vaccinet som nu finns för oss att ta är verksam mot den muterade versionen av influensan. Men någonstans har jag hört att någon människor ha omkommit pga att ha tagit vaccinet. Jag kan dock inte säga att det är sant för jag har själv inte läst det men hörde det ifrån en arbetskamrat som läst det.

Är det vara jag som tycker att vi har fått dålig information in Svininfluensan? Jag skulle vilja ha lite fakta om influensan, vaccinet, för och emot att vaccinera sig och vad man ska göra då man misstänker man drabbast av den. Men jag har fortfarande samma inställning till att inte vaccinera mig och det är ett beslut jag känner är rätt. Det är upp till var och en som person att ta det beslutet!

En fråga - Ett svar ifrån en "expert"
Om jag haft svininfluensa och tillfrisknat, kan man se det genom ett näsprov eller via blodprov efteråt?
Ja, efter att man varit sjuk har man antikroppar i blodet som skyddar mot kommande infektioner. Dessa kan man hitta genom en laboratorieanalys men det finns ännu inte något rutintest för detta och sjukvården kommer inte att lägga resurser på att testa friska personer.

Min kommentar: Hur sjukt är det att dom inte vill spendra pengar på att friskförklara människor, dom pengargiriga människor som vi lever med!

2009-11-27 @ 22:33:27 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

jadå =) du med?

2009-11-28 @ 09:45:44
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0