11 års gräns för att locka yngre?

I veckan blev åldersgränsen från 15 sänkt ner till 11 år på New Moon på bio. Den stora frågan är varför dom sänkt åldersgränsen. Om jag skulle få gissa och uttrycka mig så är det säkert för att det var många barn eller yngre individer som ville se den men fick inte. Och för att tjäna pengar så sänkte dom gränsen. Visserligen är det ett smart drag då det tydligen hade varit många barn som hade varit och sett filmen på en förhandsvisning och då tänkte dom att man kan tjänar mer pengar..

Då kan jag även meddela att i USA så drog dem in 73 miljoner dollar ( 500 miljoner kronor) och det var bara under premiärdagen. New Moon är det film som har visats på bio som har tjänar mest pengar under premiärdagen. Där efter kommer Dark Knight (batmanfilmen). En tidning i USA har beräknat att New Moon som visas på biografer i 26 länder under en helg kommer dra in cirka 150 miljoner dollar och kostnaden för att göra filmen kostade 50 mijloner dollar. Så man kan med nöja säga grattis till produktionsbolaget som nu har tjänat en hel del. Tänk vad dom kommer tjäna på Eclipse och Breaking dawn ( min favorit )..

Och jag måste säga att när jag fick höra att någon idiot hade läckt ut delar av Midnight Sun - Edwards syn på Twilight, blev jag besviken. Att sedan Stephenie Meyer inte vill fortsätta skriva klart pga det, är surt. För jag skulle jätte jätte gärna läsa boken!

2009-11-22 @ 21:01:29 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: simone

Allt för att tjäna pengar, dom är inte dumma alltså!

2009-11-22 @ 23:05:22
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

självklart för att sälja mer, men samtidigt tycker jag inte att den är tillräckligt våldsam för att vara 15årsgräns.



ja vad man längtar till filmen kommer så man kan köpa även den =) skönt även att det inte dröjer länge tills eclipse kommer ut på bio

2009-11-23 @ 08:53:42
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

ja breaking dawn kan nog bli väldigt intressant som film =)

2009-11-23 @ 13:06:26
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0