Bytt ersättning

Jag har slutat ammat Malva nu då min mjölk rinner till försakta och hon vill äta så ofta och mycket att hon blir frustrerad och jag med för den delen.

Nu har vi fått bytt ersättning iallafall. Från Babysemp till NAN då hon blev hård i magen och kunde knappt bajsa. Nu har hon i snart ett dygn ätit NAN och än kan jag inte riktigt se om det gett resultat. Hon måste först få ut semp. ur sitt system och sen får NAN börja göra sitt. Men visst önskade jag att det rann fortare så jag kunde amma henne, men nu kan sambon också mata henne vilket gör att vi kan dela upp nattskiften så vi får sova lite mer båda 2. Jag testade och pumpa men jag fick pumpa en gång i timmen och brösten läckte jätte mycket ändå. Så nu ska man bara stoppa mjölkproduktionen vilket ger ömma bröst, aj aj aj säger jag..


Bilden är lånad ifrån google.com

2011-06-25 @ 14:35:51 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Hoppas hon får iordning på magen :)

Vi har babysemp och de funkar bra! Men de är ju så individuellt de där :)

2011-06-25 @ 15:49:01
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Kimmey

finns en nässpray som får mjölken att rinna till fortare! Och nan använder vi med det funkar rätt bra :)

2011-06-25 @ 18:18:24
URL: http://kimmeyemeliemariabergman.bloggplatsen.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Tråkigt att amningen inte fungerade, men så är det för vissa tyvärr. Jag gade mjölk till 4 hahaha Inte så kul det heller ska jag meddela. Pumpen gick i ett

2011-06-25 @ 18:29:40
URL: http://saratilling.se
Postat av: valeria<3 Mamma till prinsen Williot.

Åh stackars lillgumman. Inte roligt då magen krånglar på dom små! Hoppas det funkar bättre med nan. Tråkigt att inte amningen fungerade, men så är det för vissa. Tur det finns ersättning! :)

Hoppas ni hade en trevlig midsommar gumman!

Kram

2011-06-25 @ 18:59:09
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Trist att ammningen inte ville fungera. Jag håller på att amma, ammar den ena i taget och då får den andra flaska. Men känns ej som den som ammar blir riktigt mätt. Ska ge det ett tag till sen får jag se.



Får man fråga hur du slutade amma? Slutade bara tvärt eller hur gjorde du? Ha det fint, kram.

2011-06-25 @ 22:06:49
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: fia

ja, den verkar inte fungera på någon unge!! varför säljer dom ens semp? väldigt konstigt det där faktiskt..

kör ni med pulver också? än så länge använder vi bara de färdig blandade, men kännr att det blir dyrt sen i längden, eftersom att när vi är någonstans är det ju bara att slänga resterna.. eller ja om det inte finns ett kylskåp i närheten.

2011-06-26 @ 17:47:33
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Pernilla Kiruna

Är lite nyfiken eftersom man själv inte är mamma och inne i det där med bebisar. Men har frågor eftersom man hört rykten, sett på teve och läst nyheter och så vidare att man BÖR amma så länge som möjligt. Alltså helst tills barnet är minst 6 månader gammal. Dert för att immunförsvaret ska utvecklas som det ska och få ett motstånd och slippa allergier och så vidare. Är verkligen ersättningarna så bra idag att det täcker det "behovet" och att immunförsvaret bli så starkt?



Hoppas du får möjlighet att amma Malva ett tag till Jennie. Hon är ju bara drygt 2 veckor gammal lillflickan. Snart syns vi i alla fall. Kraaaam

2011-06-26 @ 19:57:03
Postat av: Linda - Mamma till Lion

Jag ammade min son tills han var 1½vecka bara då det inte kom någon mjölk.

Vi provade alla möjliga ersättningar då min son oxå fick problem med magen. Efter att ha provat ALLT (!!) så gick vi över till hipp och det är den absolut bästa ersättningen vi provat! Redan efter första flaskan blev Lion bra igen och har inte haft nått problem sen dess!

/L

2011-06-27 @ 14:03:37
URL: http://minigrodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0