Tips...


Till er där ute, som jag, som kämpar med att få behålla sina långa naglar eller sparar för att få längde på naglarna men ej lyckas. Mitt tips är att börja måla naglarna med en fint lack som ni tycker mycket om. Kanske lägg till ett klistermärke eller rhinestones eller varför inte göra en design. Något som gör att man är mycker mer räddare om naglarna. Man måste vårda naglarna för att få dem tjocka och hårda, så de ej är tunna, går lätt av och flisar sig. Nagelolja, ett nagelförstärkande och undvik vatten. När ni diskar, skurar badrum eller har händerna i mycket vatten så använda handskar. OCH ANVÄND INTE NAGLARNA SOM VERKTYG :)

Jag är från början nagelbitare. Och det är såååå vidrigt. Jag fattar inte hur jag kunde bita på naglarna, och gör ni det. SLUTA MED DET GENAST. Ni ska bara veta hur otroligt mycket bakterier som samlas under naglarna.
Hur slutade jag att bita på mina naglar?
- Jag började med att lacka på ett nagelförstärkande lack. Det glänste ju så fint och det ville jag ej förstöra. Men efter en kort tid så bötrjade jag så smått igenom MEN kom på mig själv och beslöt för att måla på en fin färg från ett dyrt lack och då satte jag på klistermärke på ringfingrarna. Och så helt plötsligt så slutade jag bita då jag tyckte det var fint med vårdande naglar. Visst är det svårt, men snälla, försök att sluta..

2012-05-08 @ 13:05:00 Naglar Permalink


Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

sv; jasså? jag har testat den två ggr och tycker att den är supersmidig. vad är det ni inte gillar?

2012-05-08 @ 13:12:27
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Stolt mamma till två

Tack för bra tips och rolig insperation för nagelvård. Med tanke på att du ör så duktig kanske du är utbildad i ämnet? Hoppas allt är bra med er!

2012-05-09 @ 05:37:56
URL: http://sarahan.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Alicia

Åhh jag är nagelbitare och har hittills inte lyckats sluta... Håller med om att det är vidrigt men är en dum vana, som jag måste sluta med, vill ha långa fina naglar.. Får testa ditt tips..:)

2012-05-10 @ 11:55:03
URL: http://elinvictoria.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0