Dumma drömmar

Malva har nu i en veckas tid vaknat minst en gång per natt, varit jätte ledsen och inte velat somna om. Som igår vaknade hon vid 12 nästan helt hysterisk och flög upp från soffan. Jag trodde att något illa hade hänt henne först. Men när jag plockade upp henne såg jag att hon såg bra ut men vara ledsen. Hon la armarna runt mig och jag fick inte släppa henne. Så lite mat fick hon, vara nära i famnen och sova mellan mamma & pappa. Vilket hon har gjort nu 3 nätter i rad. Vi har fått flyttat över henne till vår säng om hon ska lyckas komma till ro och somna.

Nyss grät hon i sömnen och vred på dig. Fick ge henne nappen och ta upp snutten till ansiktet i hopp om att hon ej vaknar inatt, men nu verkar hon ha lugnat ner sig och jag ska sova.

Barn kommer in i olika faser, jag vet, men att vakna nattetid och inte somna om förens efter några timmar, ja det går jag inte med på. Så är det bara.
Dock skär det i mitt hjärta att hon vaknar gråtandes, dumma dumma drömmar. Låt min flicka vara <3

2012-01-04 @ 00:28:15 Malva 6 - 9 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Jag förstod inte vad du menade det sista. Att du inte går med på det?

Så är det ju ibland. Bara att gilla läget. Eller jag kanske missuppfatta dig.

2012-01-04 @ 07:40:32
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0