Valentine inspiration water marbeling

Som jag nämde igår så gjorde jag en ny vatten marmorering(=water marbeling)

Nu är det säkert någon som tycker att jag byter ofta, och ja, det har du/ni rätt i.
Dock denna gång tog jag bort det för att 1. jag glömde överlack och det började flagna tyvärr :/ och 2. för att jag var så ivrig att prova ett mönster, men som ej fungerar då min lack vill ej det jag ville :)

Det som pryder mina naglar just nu är en Valentine inspiration i färgerna rött och rosa. Sedan kan man ej låta bli att längta efter våren och då jag gärna bär mycket plagg i färgerna svart, grå, vit och marinblått så får det bli rosa :)

Som underlack har jag ett nagelförstärkande, ett lager vit färg (för att få fram färgerna "hårt") och sedan droppade jag en droppa av varje lack tills jag var nöjd + ett lager top coat..
MEN MEN MEN, jag gjorde ett misstag. Jag tejpade för långt in på nageln så därför syns det vita i kanterna på vissa naglar :/ Så ett tips är att tejpa ej på nageln eller liksom ha koll på vart tejpen sitter. När jag gjorde detta var jag trött och gjorde det lite i hastig fart. STRESSA INTE :) Bara ett tips.. Här hittar ni en turtorial på vatten marmorering..

2012-02-20 @ 08:20:00 Naglar Permalink


Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hej o tack för fina värmande ord! <3



de är så snyggt o häftigt med marmorering. Tittade på ett youtube klipp förra året någon gång hur man gjorde! Häftigt!

2012-02-20 @ 11:08:13
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Åååh, det är verkligen skitsnyggt och häftigt :D

2012-02-20 @ 16:01:13
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Snyggt det ser ut!

2012-02-20 @ 16:23:01
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0