Förskolorna ansvar

Denna dagen började ju bra, eller inte.
När jag var ute med Gizmo och Malva nu på förmiddagen, passerade jag dagiset i området och ser hur en 3årig pojke stupar ner för den branta isiga trappan på 6 - 8 steg och börjar skrika. Ingen personal kom så jag sprang snabbt in och hjälpte pojken upp. Jag fick parkera Malva i vagnen vid grinden och Gizmo band jag inte ens i all hastig fart. Som tur hade bara pojken ont i benet och inte i huvudet men hjälpte honom in efter en personal. Hittade ingen personal förens längre in på fötrskolan där de stod och pratade.

Jag trodde att alla förskolor har regler att inga barn får gå ut på gården förens en pedagog går med ut, eller är det bara vissa människor som ha det vettet i sig.
I förskolan/pedagogernas försvar hoppas jag bara att detta var första gången, men absolut den sista gången.
Skärpning säger jag bara. De kanske ska fundera på att sätta dit ett räcke så barnan kan hålla i något när de går ner för trappan.

Ja nu ser man mindre framemot att lämna sitt barn på dagis, men sedan ska man ju veta att det är inte så på alla förskolor och alla pedagoger är faktiskt olika. Jag hoppas bara vi blir nöjda över vårt val av förskola. Men det är något vi får se. Det är helt naturligt att barn som precis börjar på förskola att de vill efter sina föräldrar. Men det förstår jag. Barn är ju vana vid att ha mamma eller pappa vid sin sida första året och sedan så lämnas de bort till främmande människor och andra barn. Men det är ju därför att inskolningen går bra, att barnen hittar iaf en pedagog som barnet känner trygghet vid..

2012-02-10 @ 13:44:37 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Usch, det där är ju mardrömmen som förälder. Vad sa lärarna när du kom in med pojken??

2012-02-10 @ 14:01:05
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Usch man fasar för sådana händelser och så dåligt av pedagogerna att ej vara i närheten.



Vilken tur pojken hade att du kom i rätt ögonblick och hjälpte honom :)

2012-02-10 @ 16:29:21
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

ja jag undrar också vad de sa när du kom in med pojken?

2012-02-10 @ 17:22:40
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0