Turtorial - Konad art

Eftersom jag hag har fått en förfrågan om inte jag kunde visa hur man använder Konad art (se inlägg här om Konad art) så tänkte jag nu visa hur man gör..

Igårkväll (sent) la jag på ett nytt lack som kom med posten i veckan, det tänkter jag bara ha som det är. Så nu kommer jag ej att stämpla på mina naglar men kommer att visa så gott jag kan :)
Lacket jag har i grunden är BYS pretty as a peach, alltså är det en nyans i pastellrosa.

 
Börja med att måla på ett skyddande lack/underlack.
Måla valfritt nagellack, här är det lacket jag skrev om ovanför, 1 gång räcker men då jag valt att bara ha mina naglar enfärgat har jag lackat på 2 gånger.


Här en en platta, med 5 olika stämpel-motiv. Jag har valt den som är inringad, alltså den längst ner åt höger.
Välj ett av de tillhörande lacken (konad art) att stämpla med. Jag har dock valt ett vanligt svart nagellack, så fungerar hyfsat bra då de börjar torka lite. Special lacken är mycket tjockare än vanliga lack.
Täck motivet.


Skrapa av det överflödiga lacket så att att motivet kommer fram.


Stämpla med stämpeln ovanpå motivet. TRYCK HÅRT för att hela motivet ska komma med.
Sedan har du ditt motiv på stämpeln och då är det bara att stämpla över det på nageln :)

___________________________________________________________________________

Råd och tips!
TYVÄRR går det ej att stämpla motiven på för långa naglar. Naglarna kan ej vara längre än vad själva motivet är.
Eller där ljög jag, när jag gjorde leopardmönstret och det förra mönstret (korallröda naglar med silvrigt motiv) så "pysslade" jag ihop motiven men det går ej med ett motiv som ej är symetriskt som denna turtorial visar. OM det finns längre motiv? Jag har faktiskt inte hittat några. Har letat men hittar inga. Glöm ej överlack :) fast det brukar jag göra när jag har enfärgade naglar..

Har du frågor? Kommentera då så ska jag svara på bästa möjliga sätt :)

2012-02-26 @ 20:36:44 Naglar Permalink


Kommentarer
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Häftigt.. visste inte att det gick att göra så. Önskar att jag hade tålamodet att hålla naglarna fina, det gör så mycket. Målar jag dom börjar jag alltid hålla på med annat, och sedan Elton föddes har jag inte ens vågat mig på att försöka :P

2012-02-26 @ 20:59:42
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0