Boende

Vi har nu sedan i höstast letat efter en större lägenhet, en 3:a så Malva kan få ett eget rum.
Först och främst för att alla hennes saker ska ha en ursprungsplats och sedan hoppas vi att hon skulle sova bättre. Men vi har letat och letat. De som finns är det sååå många andra som söker så chansen och oddsen att få en lägehet just nu är svårt. Vi har liksom boendebrist i Kalmar, och ändå ska de bygga en ny pingstkyrka :/ på en mark som de hade kunnat byggt upp ett stort hur med massa lägenheter i, men icke..
Vi har kollat runt nu med på bostadsrätter och de är ju billigare att bo i månadskostnaden, men det är den där kontantinsatsen som är på 15% (om jag ej minns fel)..
Efter mycket om och men nu de senaste veckorna beslöt vi för oss att få lite mer i ordning med förvaring (så mycket som vi kan) och bo här till Malva blivit inskolad på dagis och så får vi se till nästa vinter hur vi göra. Så nu ska vi bara börja spara och betala av på våra csn lån och så är vi redo sedan. Det är ju snart vår, sedan kommer sommaren som vi läntar sååå mycket efter och sedan är det mysiga hösten!

Ja vi får helt enkelt se hur det blir, dyker det upp en lägenhet under tiden och det känns rätt så tar vi den. Annars bor vi kvar här tills vidare! :)

2012-02-20 @ 20:33:53 Tankar Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Det är samma sak här. Omöjligt att få tag på lägenhet. Man måste ha stått i kö i minst 10 år för att ens ha en chans =/ Vi hade ju sådan tur när jag blev gravid att grannen bredvid som hade en trea ville ha mindre så vi bytte bara. Var nog den smidigaste flytten jag varit med om. Vi öppnade bara våra ytterdörrar som är mittemot varandra och sedan bar vi över allt. Behövde inte ens packa ner det mesta =P

Nu längtar vi i stället efter hus men det får vänta något år till. Jag måste få jobba och betala av mitt csn-lån och så måste vi spara spara spara.

2012-02-20 @ 20:58:23
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Emma

Har ni kollat vad månadskostnaden blir med blancolån för 15%? Det är ju inget kul lån att ha (hög ränta) men ibland blir det ändå billigare än hyresrätt :) Sen kan det ju vara värt att bo lite trångt för att kunna spara och slippa lån! Vi bor ju på 37kvm... :p



Vet att vi är väldigt sent ute men imorgon tänkte vi gå till Måsen och pyssla lite, tänkte vara där 10-13 ca. Kom bort om ni vill :)

2012-02-20 @ 22:33:56
URL: http://lillalois.blogg.se/
Postat av: Annie

SV: Nej usch det förstår jag, sömnen är så himla viktig. :/



Ojdå, tack så mycket Jennie. :D Vad glad jag blir. :) Önskar jag hade något tips men tyvärr har jag inte det. Har alltid haft otroligt bra ämnesomsättning och tampats med undervikt hela livet, varit FÖR smal och har inte kunnat gå upp i vikt hur mycket jag än har ätit. Men nu på senare år har jag äntligen gått upp lite och sen jag började träna för ett år sen har jag fått lite muskler, det är skillnaden jag ser i alla fall. Min kunskap om träning är inte heller så bra, går mest på pass och hoppas på det bästa liksom haha. Så jag kan tyvärr inte ge något tips. :/

2012-02-21 @ 06:39:24
URL: http://anniess.webblogg.se/
Postat av: Anonym

nordea lånar ut till kontantinsatsen med.

2012-02-21 @ 10:23:33
Postat av: Anonym

Malte sover hela nätter sen några månader tillbaka men Hjalmar vaknar en del ibland. De har ett rum som dem delar på...



Hoppas ni får en bra dag!!

2012-02-21 @ 10:38:52
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Emma Josefine

ja den där nedrans kontantinsatsen ! som tur är hade vi en bostadsrätt innan och när vi sålde vår gamla gick vi med vinst, så det är på den vägen som vi lyckats köpa den här lägenheten :) men jag håller tummarna för att ni hittar ert drömboende snart !

2012-02-21 @ 20:00:41
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Sofia

Vi letar också lägenhet men det känns helt hopplöst! Det är så himla många andra som också söker :/

2012-02-22 @ 14:17:28
URL: http://sofiaalfredssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0