Förberedelser inför förskolan

Nu börjar det allt närma sig tills det blir en heldag med shopping med Jenny.
Och då ska det köpas mycket inför starten på dagis till höst till Malva. Och då ska det köpas mycket i klädesvägar, för vi alla vet hur fort de växer. Sedan får man inte glömma att det går åt sååå mycket mer kläder på förskolan än vad det gör hemma. Då jag har jobbat inom barnomsorgen i snart 7 år om jag inte minns fel, så vet jag vad man har saknat ibland åt barnen. Jag tänker inte säga till er vad ni SKA ha med till era barn, bara rekommenadation och detta nedanför är vad vi kommer ha åt Malva..


Någon undrar säkert vad jag menar med dagis-snutte och napp. Vi har en extra snutte som Malva har i sin säng, inte som hon snuttar mest med, men det finns i hennes säng, med henne dofter på som hon sedan kommer att ha till dagis som ska vara där. Jag vill inte att hon ska ha en och samma snutte. Om den skulle gå i sönder, bli smutsig eller om något annat barn skulle ta den så har hon en hemma med bara sin doft i. Ni vet den där ljuvliga doften i snutten ;) och napp om barnet använder det. Jag rekommenderar att skriva namnet på nappen eller liknade, så underlättare det för personalen om den skulle försvinna :)

Tänk på det att alla barn är olika, och vissa barn behöver ha 1 extra ombytte, vissa barn behöver 2 eller flera. Så ha 2 ombytten i väskan i början, så märker ni hur mycket de använder.

Overall är helt klart bäst vintertid, utan tvekan. Och mot höst/vår tiden så skulle jag säga att det är bättre med en tunnare overall istället för jacka och täckbyxor..

2012-04-16 @ 21:23:13 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Leon och väntar syskon i september

Sv: Vi har köpt mattan på rusta, det är billigare där än på

Ikea :) Tror vi betalade 499 för vår om jag inte minns helt galet.

2012-04-16 @ 21:41:45
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Lina - Mamma till Eila

Åå vad bra tips. Jag har redan börjat nojja jättemycket inför dagis...

Sv: koftan är från H&M men är ärvd från min systerdotter så den är inte köpt nu. Men man vet ju aldrig det kanske finns någon kvar :)

2012-04-16 @ 22:14:03
URL: http://myroe.blogg.se/
Postat av: My - Mamma till Alma

sv: de är världens bästa jeans, som är som leggings! Letar febrilt efter dem i storlek 80 nu, för jag vill ha dem när hon vuxit ur dessa!

2012-04-17 @ 10:27:47
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: fia

ja dessa stuktider:( som tur är har cornelia bara varit sjuk 2 gånger med denna gång, så vi har haft tur!



vi har köpt allt till cornelia tills hon börjar på förskolan :) Så skönt! förutom stövlar/regnkläder, men det tänkte vi önska oss när hon fyller år. Presentkort på intersport osv. :)

2012-04-17 @ 10:43:54
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Alicia

Bra tips för oss som precis börjat :)

2012-04-17 @ 19:33:16
URL: http://elinvictoria.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0