Oskyldigt dömd

Först och främst vill jag bara säga att det finns ej ord som kan ge Anna och hennes sambo de stöd de behöver. Det finns inte ord som beskriver detta tragiska som har hänt.

Anna och hennes sambo Elie är stolta föräldrar till deras underbara son Emanuel. Anna och Elie bor i Kalmar, som mig och min familj och när vi var gravida så gick vi i samma föräldrar grupp. Så vi sågs några gånger som gravida men nu framför allt alla bebisträffar och sångstunder. Så det finns ej ord som kan beskriva vad de genomgår.

Ni får själva gå in på hennes blogg och läsa i lugn och ro.
Låt er ha tid att läsa, det är mycket att ta in.


Klicka här för att komma till bloggen.
Klicka här för att komma till inlägget.



Jag har även några sista saker att säga.
Det var ingen direkt nyhet att detta rättsystemet vi har i Sverige styrs av inkompetenta människor, men hur långt ska det behöva pågå såna här saker. Jag fattar inte hur man kan döma någon som är oskyldig. Det ända såkallade "beviset", inte för att man kan kalla det ett bevis ens, var när han tog i kvinnans hand, när hon nästan skadade sin egna son som var i famnen på sin pappa.
Jag fattar inte att de inte gjorde en utredning på kvinnan som destoutom inte är bara helt jävla blåst och så skadad men hon har även en sjukdom som påverkar alla hennes beslut. Att de inte utredde henne och kollade hur trogen hon är + att hennes mamma själv lider av samma sjukdom. Hur trogna "vittnen" är de..

Det sägs att Sverige har det bästa rättsystemet - GLÖM DET. Jag skäms över att bo i Sverige.
Alla tankar till Anna och hennes familj, men framför allt hennes sambo Elie som mister 8 månader av sin sons liv :(

2011-10-09 @ 16:24:52 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till Emanuel

Tack så mycket Jennie. Så otroligt fint av dig att lägga upp det såhär på din blogg. Allt stöd som vi fått är som en påfyllning av energi för att orka kämpa vidare. Tack! Stor kram från mig, Elie och Emanuel till er där hemma!

2011-10-09 @ 18:06:33
URL: http://annathomsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0