BVC - 4 månader

Igår var vi som sagt på BVC med Malva.
Det var nämligen dgas för 4 månaders kontrollen och allt gick super bra. Hon harde ökat bra i vikt och på längden. Huvudet börjar få sin runda form tack vare att hon vänder sig till andra sidan och snart vänder sig över på magen. Pratade om maten nu med och vi får göra som vi vill. Eller VI GöR SOM VI VILL.

Jag tog även i lite och sa ifrån att jag anser att BVC fokuserar alldeles för mycket på siffror och dessa kurvor. I hennes försvar höll hon med och tyckte det var bra att jag sa ifrån. Det är tydligen inte många som säger ifrån. Jag menade självklart inget illa, utan att jag gör precis som jag vill med min dotter. Det ända jag bryr om är att Malva mår bra, ser bra ut och hänger med i utveckligen. och allt gör hon, älskade unge <3

                            Malvas                                        Gizmo       
                        Vikt:  6180 gram                          Vikt: 5,1 kg 
                        Längd: 60,5 cm                       Längd: 53cm (från baken till nosen)

Jag tror hon fick fel längd. Eller den studeten hon hade med sig tog fel, för hon rättade inte ut Malvas ben helt rakt, så hon fick 60,5 cm medans när vi mäter hon hemma så får vi det runt 63 cm, vilket låter mest troligast då 62 i klädstorlek börjar bli kort på henne.

 

2011-10-07 @ 19:55:00 Malva 3 - 6 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har väntat länge på deras webshop. Närmsta kappahl ligger 3 mil bort så det är oftast smidigare att beställa ifrån nätet. Kappahl är en favorit med massa fint i min stil så äntligen :)

2011-10-07 @ 21:45:43
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Skönt att allt var bra med lillan, och bra gjort att säga ifrån!



Tack för gratulationerna till lilla Elton :)

2011-10-08 @ 13:59:31
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Då går snart Malva om Ameah i både vikt och längd. På onsdag ska vi 8- månaderskontroll och tror att hon väger 6.700 något, haha!

2011-10-09 @ 08:35:10
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0