Mammas flicka

Trist och grått väder, oerhört tråkigt väder idag.
Så då passar jag på att busar, mysa och gosa hela dagen med Malva istället :)) Det gillas..

Imorgon ska vi börja att ge Malva gröt på morgonen. Vi hoppas verkligen hon inte får ont eller inte blir förstoppad bara. Vi testar att ge vanlig gröt, men går det inte så får vi testa mjölkfri.. På BVC vill dem att nu när hon blir 6 månader att inte ge någon ersättning alls, att det är viktigt hon börjar med välling, så vi får se hur hon reagerar mot gröten. HÅLL TUMMARNA !!

2011-11-18 @ 14:32:20 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Sv: Ja det var jätteenkelt :) Man kan säkert experimentera med andra fyllningar också, bara fantasin sätter gränser.



Pizzabullar har jag aldrig testat, låter spännande. Om det är lyckat så ska jag nog också testa :)

2011-11-18 @ 15:26:17
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: M*

Ville bara önska dig en trevlig helg!

2011-11-18 @ 16:16:24
URL: http://ILROMANISTA.SE
Postat av: Anna

Hoppas det går bra! Adam har fått gröt till frukost sen han var fyra månader och han älskar det! Men du, sa dom varför det är viktigt att börja med välling? Vissa barn äter ju inte ens välling...? Jag har hört från flera håll att man vid sex månader ska börja med BabySemp 2 (eller vilket märke man nu använder) och att välling är helt frivilligt?

2011-11-18 @ 18:30:22
Postat av: Emma - mamma till Lovisa

Är ni säkra på det med vällingen? Jag har hört att de slutar ge recept på ersättning vid 6 månader (kanske ekonomiskt?) på en del BVC, men samtidigt är det många som säger att ersättning ska ges på samma sätt som amning (dvs. rekommenderat upp till 1 år i Sverige) och att välling/gröt inte får vara för stor del av kosten. Glutenchock kanske inte är bra för känslig mage? Men jag har inte superkoll på det där med ersättning... :p Men om jag vore ni så skulle jag dubbelkolla och be sköterskan/läkaren förklara :) Blogga gärna om det sedan, nyfiken :p

2011-11-18 @ 19:15:50
URL: http://lillalois.blogg.se/
Postat av: Frida

Än en gång briljerar BVC med att säga olika till oss =S Till mig sa de att jag inte skulle gå på välling med tanke på Mollus känsliga mage. IIstället skulle jag gå vidare till steg 2 vid sex månader, steg 3 vid åtta månader osv. Och då samtidigt försöka föra in gröt och vanlig kost mer och mer. Men nu blir jag ju nervös! Ska dit den 28e så då får jag kolla om jag får samma besked igen eller om de ändrat sig :)



Hoppas att det går bra med gröten för Malva! Håller tummarna!

2011-11-18 @ 20:16:53
URL: http://lowemo.com
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Vilken konstig information BVC ger dig. Ersättning är mycket nyttigare än välling och innehåller en massa saker som är bra för bebisen. Jag hade inte lyssnat på deras rekommendationer, nästan var man än läser så får man höra att amning/ersättning är det bästa för bebisen hela det första året (samtidigt som man kan introducera vanlig mat).

Har dom sagt varför det är så viktigt att hon slutar med ersättningen? Jag tycker att det låter jättekonstigt :s Jag vet barn som är 1,5 år som fortfarande får ersättning istället för välling just för att det är så mycket nyttigare.

2011-11-20 @ 11:36:27
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: jen

vilken söt dregglis, vart har ni hittat den? =)

2011-11-29 @ 06:32:48
URL: http://lifeofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0