Föräldrarledighet

Jag har fått en fråga angående hur vi hade tänkt att göra med föräldraledigheten. Så jag tänkte lite kort berätta hur vi hade tänkt att göra. Som det ser ut nu, sedan kan de ändras..

Jag ska vara hemma med Malva tills hon har börjat på förskolan. Alltså till nästa höst som planerna ser ut. Absolut inte tidigare. Malva MÅSTE kunna gå, kanske inte tipp-topp bra men ändå kunna gå.

Alltså kommer jag få min sambos dagar när mina är slut. Han kommer själv plocka ut sina måsten-dagar när han behöver det. Då jag jobbar lite då och då så sparar jag mina dagar + att sambon ej behöver använda sina dagar.
Han jobbar nämligen bara helg-skift. Det betyder att han jobbar heeeeeela lördagar och söndagar. Från morgon till kväll så han är hemma i veckodagarna medans jag kan jobba.

Så ser planerna ut här. Jag hade fått hans dagar även om han ej hade jobbat helg, då hade jag inte kunnat hoppas in på jobbet bara. Så detta är något vi båda gillar och har valt tillsammans..

Jag anser att man som föräldrar, ett par, bestämmer själv hur man vill göra. Man ska gå efter sina egna behov och komma överrens om något som ni tycker om. Det är viktigast!

2011-11-21 @ 16:47:00 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: valeria- Mamma till Williot

Hihi precis! ;) Det är nog dom omkring som skulle reagera! ;)



Åh vill ni ha barn tajt ? =)

2011-11-21 @ 16:53:32
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

mysig bild på er!

låter som en bra lösning för er också :)

2011-11-21 @ 17:22:05
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Pernilla - Mamma till Alwa

Det där med föräldraledighet är en djungel, men ni verkar ha hittat en bra lösning! :)



Nej det är inget vidare med influensa. Jag och Alwa försöker hålla oss borta såmycket det går så vi inte ska bli smittade. Så nu är det bara att hålla tummarna :)

2011-11-21 @ 18:17:41
URL: http://alwag.blogg.se/
Postat av: mamma



Ni har verkligen kommit fram till en bra lösning. Kan man vara hemma med sitt barn så är det super. Du är ju så aktiv med Malva hela tiden att hon får stimulans. Men ack så är det många som inte kan vara hemma..pga ekonomi el annat. kram mamma din

2011-11-21 @ 18:22:05
Postat av: Pernilla

OK =)



Tycker ni har kommit fram till en bra lösning. Jag kommer också få av min sambos dagar, vill vara hemma så länge jag kan med pojkarna.



Ha det gott.

2011-11-21 @ 18:31:54
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tycker att ni har kommit fram till en toppenlösning. Eftersom allt med föräldrarledighet beror helt och hållet på vad man har för jobb och hur man har det ekonomiskt.

Själv ska jag nu nästa vecka börja jobba två dagar i veckan och hjälpa till på salongen i julruschen. Sen efter jul ska jag jobbar fredagar och sen blir det fler timmar eftersom. Beror helt och hållet på hur mycket kunder jag få in osv. Men planerar väl att sätta Naemi på dagis nästa höst jag med. Men säger som du, hon måste kunna gå innan =)



SV. Nej jag ammar inte. Gjorde det de första två månaderna men sen tog mjölken slut. Vet inte varför men förmodligen av stress osv. Men ersättning funkar bra för både Naemi och mig! =)



En dag med Naemi kan se så olika ut eftersom vi hittar på saker varje dag. Är iväg eller så kommer folk hem till oss. Känns knappt som vi aldrig bara är hemma och bara är. Så ibland när detta händer så passar jag på att njuta en massa. Men Naemi blir lätt sur och grinig om vi inte hittar på nått. Hon är väl van att det är full rulle hela tiden ;) hihi.. Men det är en livstil som passar oss båda bra! Hon sover kanske 2-4 timmar per dag så det är inte jättemycket. Så det är nog därför hon sover så många timmar på nätterna och vill somna redan kl.18.

Jag och min sambo tycker det är jätteskönt att ha kvällarna för oss själva för vi behöver också kvalitetstid! =)



2011-11-21 @ 19:57:49
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Håller med, var och en får bestämma utifrån sin egen situation. I den bästa av världar skulle det ju vara optimalt att kunna dela lika, men det är inte alltid det fungerar. Jag kommer ta största delen av föräldraledigheten hos oss med, bara för att det är bättre för oss rent ekonomiskt.

2011-11-21 @ 20:16:17
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: TAck för tipset om gröten. Hade ingen aning. Bra att veta ju. Som du skriver om hon gillar det så spelar det ju ingen roll.

2011-11-21 @ 20:32:36
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: / Honey

Jättefin bild hjärtat! <3

2011-11-25 @ 23:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0