Besök hos förlossningen igårkväll

Som rubriken säger så fick jag åka in till förlossningen igår, efter väldiga krämpor och smärta i magen och mellan benen + att bebisen ville inte röra på sig. Som den tur jag har, har jag underbara vänner/grannar. jessica och crille körda mig in och hade Jessica kvar som stöd då sambon jobbade. Jag ville inte han skulle komma hem förens jag hade blivit undersökt så han slapp lämna jobbet för något som kanske inte var som det verkade.

Efter undersökningar så mår bebisen utmärkt, ligger nere ch trycker på. Läkaren sa att jag hade ett väldigt liviligt barn och hon är absolut inte den första som säger det. Att jag inte känt sparkar eller rörelser har att göra med att moderkakan ligger längst min högra sida och dämpar lite av rörelserna + att den lugnat sig lite och det är trångt i magen, fast jag har mycket fostervatten. Men allt såg bra ut och de kunde inte säga vad som orsakat smärtorna. Men jag fick iallafall veta att alla sammandragningar och förvärkar gett resultat för jag var öppen 1,5 - 2 cm. Men fy fan vad ont den undersökningen gjorde, var påväg att få tårar men det var bara att hålla tillbaka och andas.

Idag är jag öm som fan i kroppen och det känns som om jag varit med om allt möjligt, så idag blir det lugnt här hemma. Vi ska alla sängkläder och handdukar ikväll men annars så händer det inte så mycket mer. Bara vila och gos. Jag ska förresten till mvc imorgon och ta ett bloddtryck då mitt undervärde igår var väldigt lågt och hjälpte inte att ta ett nytt igår..

2011-05-30 @ 11:45:52 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

åh vad roligt att det har hänt något! nu kan bebben inte vara allt för långt bort! =D

2011-05-30 @ 11:57:06
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Marie

Pojke va? ;)

2011-05-30 @ 13:13:43
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Åh va skoj att höra att du öppnat dig! Hoppas på bebis denna vecka :D



Dom där undersökningarna är inte roliga alls, lider med dig!

2011-05-30 @ 13:50:00
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: jen

hoppas det sätter igång snart för dej så du slipper skiten, tycker du har kämpat dej igenom flera veckor nu med en massa förvärkar.

,men lycka till när det väl sätter igång om jag ej hinner skriva det innan =)

Tiden för att kolla bloggar finns inte så mycket längre så tar nåra dagar ibland innan jag har tid att gå igenom alla inlägg.

2011-05-30 @ 15:39:33
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Underbart, redan 2 cm öppen :D Gå lite långprommenader min Gizmo nu så vi får se din bebis någon gång! Jag längtar :D

2011-05-31 @ 10:35:09
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0