Vecka 30

Jag tänker inte skriva vad som sker just denna veckan som gravid, utan jag kommer från och med nu mest skriva hur det känns och vad som sker med mig, för all fakta kanske inte stämmer överrens på mig.

En ny vecka, vecka 30 (29+0) Månad 7 - 76 dagar kvar till BF

Nu märks det väldigt tydligt att det är trångt i magen. För några veckor sedan när bebisen rörde på sig så såg man på magen vart den och hur den rör sig. NU dock så rör hela magen på sig vid varje rörelse. Man kan absolut känna om det är en fot, en arm, rumpan, huvud med mera som som man känner och ser på magen.

Jag vet att magen ser mindre ut på bilderna än vad den är, det har med att magen kan man ta på och känna, det kan man inte på bildern. Så det jag ville säga att magen börjar bli stor nu, tung med. Det känns i hela kroppen och speciellt när jag är aktiv. Att jobba hela maj ut kan jag glömma, men självklart är det mitt mål. Nu har jag även fått ett recept mot mina sura uppstötningar som förhoppningsvis ska få mig att sluta kräkas, må illa, låta magsäcken vara i fred och självklart dämpa de sura uppstötningarna :)

Angående vikten. Jag vägde mig nyss och står stilla än. Har gått upp 4,5 kg sen jag blev gravid, självklart beror det på när jag väger mig och hur mycket jag fått i min när jag vägt mig. Men på tisdag är det dags att träffa barnmorskan igen och då får vi se vad hon säger. Men jag menar så länge jag fungerar och bebisen mår bra så ska man inte klaga :) Men det är största anledningen till varför min mage är så liten.

Jag har dock samlat lite vätska i fingrarna och lite på låren. Och nu de senaste 2 veckorna har jag vaknat flera gånger av att jag har kramp i vaderna, men det brukar släppa när jag får foten rak upp och inte tårna neråt.

2011-03-26 @ 18:19:07 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra - Gravid i vecka 28

Sv: Ja verkligen :)



Grattis till ny vecka!

2011-03-26 @ 19:22:01
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Vilken fin mage :)

Hoppas medicinen hjälper för uppstötningar är verkligen inge vidare.

2011-03-26 @ 19:42:23
URL: http://daughterofrock.blogspot.com
Postat av: jwn

sv: jaa det blir o göra det, kan man dra med sig barnvagnen o ut och shoppa på dagarna (när man ändå är hemma).

,nää men finns så mycket fint men det flesta neutrala är så himla tråkigt o vet med sonen köpte jag lite men var mycket roligare när man sen visste könet o kunde köpa i blått m.m.

Å har kvar lite neutralt efter han nu sen har jag "killkläder" efter han, så blir det pojk har man lite där, så blir det en flicka vill jag juh ha en massa rosa o sånt =)



Kul med en ny vecka, är det en pigmentrand du har nedanför naveln? jag hade en jätte synlig sådan med sonen som jag fick jätte tidigt. Nu denna gången har jag ingen så tror det kanske ligger en flicka där inne =)

(fast man kan juh inte gå efter såna saker, men mycket stämmer ibland faktikst det minns jag med sonen).

2011-03-26 @ 20:01:11
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Madelene - Din eviga vän!

ÅH!

Kan man bli något annat än lycklig och glad när man ser din underbara mage. Du är så vacker och jag längtar så otroligt mycket efter att få mysa med er alla. Jag är så otroligt glad för er skull och jag kommer alltid att finnas här för dig och vara vid din sida livet ut...



Jag älskar dig idag, imorgon och föralltid!

Du är världens finaste vän <3

2011-03-26 @ 20:43:02
Postat av: Saran - Med en Julian i magen ♥

haha jaa, det är tur det inte händer så ofta :P Men nog vet jag att jag själv varit odräglig någon gång :P Men nu när man ska bli förälder så får man ju faktiskt ta sitt ansvar! :) jag tycker det är så skönt att inte "behöva" dricka längre, det är aldrig någon som tjatar på en att man ska med ut och man kan bara ligga hemma och mysa! Längtar tills bebis är ute så jag kan mysa med honom ^^

2011-03-26 @ 20:54:36
URL: http://saharan.blogg.no
Postat av: Jenny

Vilken fin mage :)

2011-03-27 @ 00:03:54
URL: http://angeliitaa.blogg.se/
Postat av: Jessicas william 9*12*10

hihi tack så mycket :) Ja man kan inte annat än bli glad av att ha honom i sin famn.



Vilken fin mage du har :) angående vikten, jag gick ju bara 9 kilo sammanlagt och stod i princip stilla på vågen sista tiden. Men så länge du o bebis mår bra så är det ju ingen fara! Va nöjd istället ;)

2011-03-27 @ 14:57:56
URL: http://jessicasmirakel.blogg.se/
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Superfin mage! Och jättefin blogg :) Glad att jag hittade hit.

2011-03-27 @ 15:07:56
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: valeria<3

Din mage växer ser jag =)

2011-03-28 @ 08:24:15
URL: http://valeriawikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0