Lite frågor och svar

Vet ni könet på bebisen?
- Nej vi vet inte könet. Av respekt för min sambo (som inte ville veta) så har vi inte frågat vad för kön det är. Men om vi skulle få gissa tror vi det kan bli en flicka, om misstankarna och aningarna stämmer. Vi får helt enkelt vänta och se vad det är för någon som bott i magen på mig :)

Vad är det för ras din hund är?
- Gizmo är en tibbe, Tibetansk spaniel. En så kallad sällskapshund nu men som förr vaktade tempel i Tibet. En mycket härlig och tillgiven hund. Han tycker om alla, men dem han älskar ÄLSKAR han verkligen :) 

                                

Kan du komma åt i nedre regionen och raka dig?
- Jag kommer inte åt att raka mig där nere längre, det är omöjligt om jag inte står framför spegeln och försöker mitt bästa där. Annars är det en rakaparatt som gäller just nu.

Kan du framkalla" rörelser från bebisen?
- Jag har ett väldigt aktivt barn och känner nästintill rörelser hela tiden. Jag kan dock framkalla rörelser genom at trycka lite lätt med fingrarna på magen och massera dem i cirklar. Då får jag en spark och flyttar jag sedan handen och trycker lite lätt på ett annat ställa svara hon/han tillbaka :)

Känner du dig redo att bli mamma?
- Både ja och nej. Det ska bli jätte kul och otroligt mysigt att efter 9 månaders väntan, på det bästa, äntligen på hålla sitt barn. Samtidigt är det nervöst och lite oroande i början då man vet att spädbarn är så mottagliga och känsliga mot det mesta. Rädslan att inte kunna trösta sitt barn finns väl där. Men samtidigt så är jag ganska medveten att allt kommer gå bra och att man lär känna sitt barn ganska fort!

2011-03-19 @ 23:00:57 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Stina

Jätte söt hund. Kul att jag hittade hit. Kram

2011-03-19 @ 23:45:09
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: jen

haha jaa det där med rakningen, tycker till och med bena är sjukt jävla jobbigt. ,näsan så man knappt orkar. haha nästan så man får panik att man är hårig när det väl sätter igång ;P

2011-03-20 @ 00:09:55
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Zabine - Wildasmami ♥

hahaha håller med om de där med rakningen. hahaha.. hoppas ni får en fortsatt trevlg helg! kramkram

2011-03-20 @ 10:08:19
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

När bebis väl är här kommer du från första stund vara så redo man kan bli :) Det kommer så naturligt. <3

2011-03-20 @ 10:17:04
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Nadja

Du kommer bli en super mamma, inget du kommer oroa dig för, så kul att följa din graviditet och hela din blogg, tummen upp! :)

2011-03-20 @ 19:54:35
URL: http://Nadjaalm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0