Vilket väder

Det är helt otroligt vilket mysigt väder det är.
Min termometer står på flera plusgrader, solen skiner, snön smällter och det är vindstilla. Ja här i Kalmar är det det iallafall och jag har nyss varit ute på en långpromenad med Gizmo + vänninan Monika och hennes tik Freja. Jag bara älskar detta väder och börjar smått få vårkänslor. Nu går jag och bara väntan på att all snö ska vara borta och höra fåglarna kvittra, då är det vår :)

På långpromenaden fick hundarna leka med en Shi tsu / chihuahua valp på 13 veckor, Fabian hette han och gud vad längtan efter en valp blev allt större. Har lovat mig att hålla mig till att skaffa en valp tills nästa vinter iallafall. Jag tänkte så att då är bebisen nästan ett halvår och då passar det bättre att skaffa en hund till än precis i samband med att vår bebis kommer. Och självklart blir det en tibbe till, jag bara älskar rasen, min egna tibbe, all päls och renrasiga hundar :) Det märks tydligt på att tibbar vaktade tempel en gång i tiden, Gizmo kan allt vakta han. Men bara till det positiva sättet. 

             

Jag har även diskat undan lite kastruller och glas + dammsugit av hela lägenheten, men mest i hallen och mattan. Det är de 2 ställen som blir hårigast nu när Gizmo börjar släppa sin vinterpäls! Dock tror inte jag att jag hinner ut något mer i solen idag iallfall, den börjar redan nu gå ner lite sakta och Gizmo sover så han får sova någon timme till eller tills han vill ut igen!


2011-01-30 @ 15:30:12 Gizmo Permalink


Kommentarer
Postat av: mamma till William

God kväll snäckan...Ha en skön kväll söta.kram

2011-01-30 @ 17:32:23
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ gravid vecka 40

Tog också en långpromenad idag, jättehärligt väder :)

2011-01-30 @ 18:00:11
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0