Vilken dag :)

Vilken dag, eller morgon iallfall.
Jag vaknade till imorse vid 10 i 8 att jag fick ett sms, det var en jobbokning på en förskola där jag skulle börja halv 9, men jag slutade 14.00. Jag genast tittade på förskolansnamn och insåg att den ligger inte mer än 5 - 7 minuters gångavstånd ifrån mig och jag accepterade bokningen. Det var genast att bara kliva upp och börja dagen. Jag insåg att jag hade cirka 30 minuter på mig att:
- Först och främst spy lite som vanligt
- Klä på mig
- Göra mig i ordning (obs. att det blev oborstat hår uppsatt i en hästsvans + mascara)
- Äta frukost
- Ge Gizmo både mat och vatten
- Borsta tänderna
- En snabbrastning
(Ja det var min ordning för morgonens förberedelser)
Sedan bara bege sig mot jobbet..

Men vilken ångest jag hade när jag skulle rasta Gizmo, han hade 2 minuter på sig att göra sitt morgonbehov, jag menar den var en runda fram och tillbaka från sophuset som ligger 10 meter ifrån ytterdörren och sedan fick vi gå in för jag var vungen att gå. Men jag kan säga att nu när jag slutadet vid 2 tiden så blev det en längre runda och mycket bus och kärlek. Men jag menar, han klarade sig i 6 timmar, vilket inte är alls chockade för det vet jag han klara sig. Men då brukar han få minst 30 minuters promenad innan jag går. JAG ÄR SÅ OERHÖRT STOLT ÖVER MIN LILLE GOSSE! Men nu har jag bestämt mig för att kliva upp klockan 7 varje dag och invänta på vart jag ska vara så slipper jag stressa så och att Gizmo inte får sin promenad som han brukar. Visserligen klarar han sig då jag under en vecka för någon vecka sen klev upp vid 1 om dagarna då jag inte fick sova något och då klarade han sig..



Men det var så skönt att äntligen få komma igång igen och jobba. Sjukskrivningen är över och alla papper är inskickade så nu var det dags igen, och skönt är det. Kul att se att barnen blir glada när man kommer och frågar om man ska komma imorgon med, och om svaret är JA så får man värsta kramen :)

2011-01-24 @ 15:14:08 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 36

Men precis. På något sätt så löser det sig alltid :)



Jag är inskriven på Arbetsförmedlingen, så får pengar från dem genom Försäkringskassan. Jag är undersköterska i botten och hoppar in extra lite då och då, men pga det tunga arbetet och mina dåliga leder kan jag inte hoppa in för mkt och därför är jag inskriven på Arbetsförmedlingen.

Vad gör du för någonting :) ?

2011-01-24 @ 15:28:27
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Ja, det där med barnvagnar är rena djungeln!

Men efter att jag varit och sett vagnarna "live" så känner jag mig rätt så säker på att det blir en Phil & Ted's, och det är ju trehjuliga vagnar där det ena barnet åker liksom uppe och det andra bakom, under.

Förut var jag inne på lite andra vagnar där barnen åker brevid varandra, men de var ju så stora!



Och när man ska köpa singelvagn är det ju ännu värre! De finns tonvis med vagnar.. Men jag kan helt klart rekommendera alla Emmaljungor! De är suveräna vagnar, som finns i en del olika typer. Annrs är ju Phil & Ted's bra där med, eller en Babytravel :)

2011-01-24 @ 16:10:09
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 36

Absolut! Vill inte kroppen, så går det bara inte! Även om man vill, och nästan tvingar sig själv så blir man liggandes, eller dålig dagen efter :) Haha. Ibland kanske man skulle vara lite bättre på att lyssna på kroppen ;)



Nej, att jobba i butik kan jag tänka mig är jobbigt med foglossning, för det tar på kroppen att ha det, fy! Men visst är det lite skönt att bli inringd om dagarna, samtidigt som det skulle vara så himla mkt skönare om man hade ett fast jobb :) ?



Vad ska du göra efter din föräldraledighet, vet du det? Jag är lite tveksam, så jag får väl ta min tid att tänka igenom saken ;) Haha.

2011-01-24 @ 16:42:02
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad mysigt :) barn är underbara ! jag ska snart ut på 5 veckors praktik och det ska bli hur kul som helst :)

2011-01-24 @ 17:23:40
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 38

Vad skönt att du jobbar igen nu!

2011-01-25 @ 12:07:24
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Cissi

Åh jag jobbade nästan inget alls under graviditeten. Jag mådde alldeles för illa. Hur orkar du när du också mår skit?

2011-01-25 @ 15:53:43
URL: http://cotac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0