Satt på plats

Jag och Gizmo kom hem för ungefär en timme sedan, och har varit i en hundrastgård i närheten där vi träffade en boxer + hans matte. Bobo heter hunden om jag inte minns fel. Men som vanligt så ska min lilla hund (som tror sig vara en Rottweiler) skälla på alla hundar tills de får hälsa. Jag kan säga att jag har blivit väldigt orolig att Gizmo inte ska komma överens längre med andra hanhundar, då han skäller ut alla och är en kaxig hund. Men Bobo var en kastrerad 1åring så jag tänkte varför inte, och allt gick super bra. Sedan kom Nalle och Jessica och efter ett tag blev det för mycket och Gizmo och Bobo rök ihop.
Snabbt fick jag be Jessica ta tag i Nalle och backa och låta Gizmo och Bobo få reda ut det själva. Medans Bobos ägare blev orolig och inte visste vad som skedde och var rädd att Bobo skulle hugga Gizmo så fick jag henne lugn och bara var bered om det gick för långt. Jag var inte alls orolig. Bobo ställde sig över Gizmo och tryckte ner han rejält, men Gizmo gav sig inte. (Det har aldrig hänt att någon annan hund har satt min kaxiga hund på plats, så inte konstigt att Gizmo inte fattade ett skit vad han skulle göra) Men efter några sekunder, det kändes som minuter efter att de hade morrat och väldigt var irriterade på varandra så gav sig Gizmo och sedan gick de skilda vägar.
Trots det så särade vi inte på dem, utan de var ju tvugna att markera och lära känna varandra och sedan gick det bra.
Vad som utlöste detta kan vara flera faktorer, Gizmo gick och "skyddade" Nalle som sin kompis hela tiden så det kan vara det. Det kan vara för att Gizmo inte kände sig säker på Bobo och gick på vakt. Gizmo var inte på Bobo alls så det var inte att han ville vara i fred. Dock vet jag inte varför Gizmo alltid ska behöva ge sig för att han är mindre. Så ser vi människor på det, men i hundarnas tänk så ser det rangordningen i ålder och Gizmo var trots allt äldst.. Men det är nog något vi inte får reda på, hundar kan ju inte prata..

2011-01-14 @ 16:02:56 Gizmo Permalink


Kommentarer
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 35

Jag är också så fruktansvärt nyfiken av mig så det är sjukt! Går inte att hålla något hemligt för mig :D Haha. Men alla sa till oss att inte ta reda på vad det var, och min sambo som inte är nyfiken av sig klarar det galant. Men det var en smart idé som din sambo kom på - att tiden kanske går fortare :) Jag tycker min tid gått fort så jag tror på det!



Jasså? Men vad roligt att det önskas en från varje från båda hållen. Och lite märkligt att det blivit en flicksläkt och en pojksläkt av er ;) Men visst är det kul att läsa om alla test man kan göra, och om magen är si eller så, så blir det det? Man kan verkligen spekulera utan dess like i det ;P Haha.

2011-01-14 @ 16:37:51
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ja det är klart ! det ska vara bekvämt nu, behöver inte alltid vara det snyggaste ;) mjukisbyxor is the shit ! Den grå toppen har jag fått låna av en vännina som precis fått en son, köpt på H&M mamma tror jag :)

2011-01-14 @ 18:36:44
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Maria-längtan efter dig

Vad fin Gizmo är. Som en söt liten nallebjörn! :)

2011-01-15 @ 18:03:05
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0