Lycka

Jo minsan fick jag min tvätt tvättade :)
För att göra en lång historia kort så såg jag att grannen skulle tvättat istället för mig. Plingade på henne efter en timme då tvättpasset skulle ha börjat. Ingen hemma. Så jag skrev en lapp där jag meddelade att jag tog hennes pass då hon inte hade börjat och ej var hemma. Nu väntar jag bara på att den ska torka sen är jag nöjd och klar :)

Jag fick även duschat och det var sååååå skönt. Fick en rejäl spark idag när jag stod och duschade. Helt otroligt var det. Jag har aldrig känt av någon rörelse som den tidigare och det kändes bra. Fast att det var lite obehagligt och egentligen ofattbart att det bor en bebis i min mage som är skapad av mig och min sambo. Jag har nu insett att jag faktiskt ska bli mamma inom 5 månader. Min önskan har slagit in och jag kunde inte vara lyckligare. Denna lyckan är inte köpt för pengar, utan enbart skapad från kärlek <3



Och nu när jag ändå är inne på hur lycklig jag är, så kan jag inget annat än att vara lycklig över min hund. Ni alla har ju hört att man inte kan köpa lycka för pengar, Men det kan man visst. Jag har köpt Gizmo han har gjort mig hel och jag skulle göra allt för honom. Jag säger att jag är en stolt hundägare. Kan man vara det när ens hund inte gör som man alltid vill? Klart man kan säger jag. Vi människor är långt ifrån perfekta och varför ska vi då kräva något ifrån våra djur när vi inte ens kan mäta oss med våra djur? Trots att Gizmo skäller på andra hundar, ibland mer och ibland mindre, det ända negativa med honom, så älskar jag honom över allt annat och är fruktansvärt stolt över honom.
Ingen annan som inte har ett djur kan förstå den glädjen ettt djur kan ge dem. Min sambo kan inte mäta sig med Gizmo. Gizmo mig den lyckan och glädjen Micke inte kan, Micke ger mig den kärleken, lyckan och bekräftelsen Gizmo inte kan.

Jag älskar min lilla familj mer än något annat <3 I väntan på den lyckan då min bebis ligger mot mitt bröst för första gången så lever jag på lyckan av mina 2 gossar här hemma. Sen får vi inte glömma min mamma, min syster och mina närmsta vänner!

2011-01-16 @ 15:33:56 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ja den toppen är hur fin som helst =) Gillade den våriga färgen också =) Fanns ju även i gråvit,men kan ju va kul med lite färg till våren =)

2011-01-16 @ 15:58:40
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 36

Jag förstår verkligen att du väntar på att få lägga dig där och titta på skärmen! :) Åh, så himla mysigt det är!



Jag håller med dig! Nålar är alltså det värst som finns, och har man redan ont så vill man inte att någon ska sticka i än :P Men som sagt, har man super ont tror jag inte man känner så mkt av den där nålen.

Men nu tänker jag, varje gång bebisen trycker sig neråt och jag tycker det är ömt och ont, att det kommer göra så mkt mer ont att jag inte ska bry mig så hårt om det lilla :) Som sagt så har juh kroppen förberett sig på detta, och den smala "gång" som bebisen ska igenom är juh även den gång som öppnar sig 10 cm så det ska bara gå fin fint - ingen stress i onödan :)

2011-01-16 @ 18:58:34
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Josefine

hihi tack :) jadu, det kan du ju göra från start egetnligen men de förstår nog inte själva grejen förrän de är 3-4 månader ungefär ;)

2011-01-16 @ 19:04:48
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Vad fint skrivet! Precis så är det :)



Lycka till på Ultraljudet idag :D



2011-01-17 @ 09:56:27
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0