Migrän och råmjölk

Idag blev det absolut inget jobb för mig. Vaknade imorse vid halv 6 tiden av att jag hade en fruktansvärd huvudvärk, kände mig halvt förlamad i nacke. Så jag klev upp och tog 2 panodil och gick och la mig. Tio minuter senare fick jag en sur uppstöttning i smak av panodil och fick springa in på toan. Jepp jag kräktes och fick inte ens behålla någon vätska. Så det var bara att ringa jobbet och säga som det var, att jag hade migrän och behövde vila mig. Efter samtalet så hoppades jag kunna få i mig något att äta, men icke..

Så nu efter att ha vilat mig ett tag så får jag behålla den lilla mat jag fått i mig. Och än är det inte över, men mycket bättre. Fortfarande jätte ont i nacken och ett tungt pulserande i huvudet och idag står det enbart vila på mitt schema.

Igår innan jag skulle sova så låg jag halv sovandes mot min sambos axel och kände att jag blev blöt på min arm som jag halvt låg på. Först trodde jag att jag hade dreglat men det hade jag inte. Då tittar jag ner på min tröja och ser att det har läckt råmjölk från mitt högra bröst. Inte alls så mysigt. Det hände igår på jobbet med men det var inget som syntes eller märktes lika mycket som igårkväll.. Men för att undvika fläckar så kanske man borde köpa något inlägg att lägga i. Jag får nog köpa det, så slipper jag läcka :)

2011-02-24 @ 14:46:32 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Josefine

fy, stackare som mår så dåligt !!! hoppas att det lugnar ner sig snart :( jag har inte läckt någonting än så länge, bara hoppas att amningen funkar som den ska sen ändå!

2011-02-24 @ 15:16:02
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Det lovar jag att jag ska göra! :)

Här hemma går allt bara bra, det är dock ibland lite svårt att tyda vad det är Viktor vill, men det tar juh sin tid att lära känna sitt barn, och barnets ljud. Och jag vet inte om jag kan säga att vi kommit in i vardagen än eftersom Erik fortfarande är hemma, och det gör det så lätt att bara be varandra om hjälp, så vardagen börjar på måndag då han börjar jobba igen :)



Hur är det med dig? Det är inget vidare att läcka, fy, vad tråkigt det är! :(



Kramar

2011-02-24 @ 15:28:52
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Classy

Okej, jag tänkte mer att man kan ha den till nästa barn också. Fast efter att ha tänkt lite så lär man nog säkerligen skaffa en syskon vagn ändå :P haha



Tack du, det var roligt att höra :) Stackare som mår så dåligt, hoppas du blir bättre snart så du får njuta lite av graviditeten också :)

2011-02-24 @ 16:28:27
URL: http://finest.se/classys
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Jag läckte bara ytterst lite när jag var gravid men nu när man fått mjölk så kan jag till och med läcka igenom amningsinlägg och kläder.. det är helt sjukt jobbigt! Och så ska man ju helst lufta brösten ibland också, så jag gjorde det nån natt och då vaknade man ju helt dyngsur :/ Lagom roligt! Men köp amningsinlägg redan nu, du behöver ju ändå det sen så det är ju inget onödigt köp :P



SV: När hon hickade i magen så hoppade ju hela magen till varje gång, och gör den det med några sekunders mellanrum så märker man att det är hicka :) Så det lär du inte missa ;) Det är ingen rörelse som liknar sparkar överhuvudtaget ^^



Kramar <3

2011-02-25 @ 18:01:14
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0